افزایش قیمت‌ها در بورس

سه شنبه ، 11 فروردين 1394 ، 13:30

بانکی دات آی آر: بورس تهران که در اولین روزهای سال جدید شروع طوفانی را تجربه کرد و با افزایش قیمت ها همراه شد،در سومین روز معاملاتی هفته نیز به مسیر صعودی خود ادامه داد و با افزایش قیمت ها و حجم معاملات رو به رو شد.

به گزارش ایسنا،‌همزمان با آغاز سال 1394 و امید سهامداران به رونق بورس در سال جدید،بورس تهران روزهای پررونقی را آغاز کرد و با افزایش قیمت ها و امیدواری سهامداران مواجه شد.

بر این اساس همزمان با آغاز دور جدید مذاکرات هسته ای، بورس تهران به اخبار منتشر شده از روند مذاکرات واکنش بسیار مثبتی نشان داد و اولین شروع طوفانی خود را در سال جدید تجربه کرد؛ به طوری که تالار شیشه ای در روزهای ابتدایی سال با افزایش قیمت ها مواجه شد و اندکی از زیان های هنگفت سهامداران را جبران کرد.

به این ترتیب امیدواری سهامداران به نتیجه مذاکرات هسته ای و احتمال توافق موجب شد تا تحرک سهامداران در روزهای ابتدایی هفته تشدید شده و موجب افزایش 700 و 1400 واحدی شاخص و رسیدن این متغیر مهم به کانال 65 هزار واحدی شود.

ادامه این روند در سومین روز معاملاتی هفته نیز ادامه یافت و موجب شد تا شاخص بورس رشد 75 واحدی را تجربه کرده و در کانال 65 هزار و 175 واحد ماندگار شود؛ به طوری که در معاملات امروز نیز روند صعودی قیمت ها ادامه پیدا کرد و حجم و ارزش معاملات با رشد مواجه شد.

در معاملات امروز شرکتهای گسترش نفت و گاز پارسیان،پالایشگاه بندرعباس، مپنا، کشتیرانی،فولاد خوزستان و فولاد مبارکه بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس داشتند و در مقابل شرکت های بانکی و خودرویی مانع از رشد بیشتر شاخص شدند بر این اساس شرکت های بانک ملت، تاپیکو، بانک پارسیان، صادرات، ایران خودرو، هلدینگ خلیج فارس و سایپا بیشترین تاثیر منفی را در روند بورس گذاشتند.

امروز همچنین شرکتهای پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات و پالایشگاه بندرعباس از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و بانک ملت،صادرات و ایران خودرو دیزل بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند. علاوه بر این در معاملات سومین روز هفته بیش از 899 میلیون سهم به ارزش 157 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 291 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

► کاهش تورم تولید‌کننده به 14.8 درصد
عبور دلار از 2800 تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر