مذاکره اپل و سامسونگ

چهارشنبه ، 19 فروردين 1394 ، 09:26

بانکی دات آی آر: گزارش‌های مکرری از امکان از سرگیری همکاری‌ها بین دو غول موبایل‌سازی یعنی سامسونگ و اپل نشان می‌دهد که نسل بعدی آیفون شامل قطعه‌ای خواهد بود که توسط رقیب آن یعنی سامسونگ ساخته‌ شده‌ است.

 

به گزارش سایت خبری Bloomberg،‌ شایعات حاکی از این است که سامسونگ خط تولید تراشه‌های پروسسور A9 اپل را که قرار است در آیفون 6S از آن استفاده شود، راه‌اندازی کرده است.

 

در حالیکه اپل در گذشته همکاری درازمدتی با کمپانی سامسونگ برای قدرتمند کردن تلفن‌های هوشمندش داشته است، سازنده آیفون به تازگی تصمیم گرفته‌است که به جای همکاری با سامسونگ از قطعات کمپانی سازنده قطعات نیم‌رسانای تایوان(TSMC) استفاده کند.

بنابراین در سال گذشته شراکت درازمدت سامسونگ و اپل در ساخت و استفاده از قطعات و تراشه‌ها پایان یافت. بنابر اطلاعات منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی گارتنر کمپانی اپل تنها در طول سال گذشته میلادی 25.8 میلیون دلار را در صنعت ساخت پروسسور (پردازنده) خرج کرده‌است.

 

به نوشته سایت خبری mashable، کارخانه ساخت قطعات الکترونیکی سامسونگ در کنار شرکت اپل برای 4 سال متوالی در راس صنعت سلاخت قطعات نیمه‌رسانا قرار داشتند و تصمیمات مشترک آن‌ها در این زمینه برای کل این صنعت موثر بوده‌است.

 

این در حالی‌ است که اگرچه کارخانه ساخت قطعات الکتریکی اپل هنوز در صنعت قطعات نیمه‌رسانا جایگاه اول را دارد در سال گذشته میلادی یعنی سال 2014 میزان رشد آن نسبت به رشد جهانی کاهش پیدا کرده‌است.

بنابراین می‌توان پیش‌بینی کرد که راه اصلی خروج سامسونگ از این بحران بازگشت اپل به عرصه همکاری است.

► سونی رقیب خود را خریداری و تعطیل می‌کند
ابلاغ دستورالعمل جدید خدمات پس از فروش خودرو ◄

مطالب مرتبط
بنر