هدف جدید بخش مخفی گوگل

شنبه ، 22 فروردين 1394 ، 13:25

بانکی دات آی آر: بخش مخفی گوگل معروف به گوگل اکس کار روی بهبود تکنولوژی باتری‌ها را آغاز کرده است.
به گزارش دیجی کالا، نه تنها مشتریان بازار از عمر پایین باتری دستگاه‌های دیجیتال خود رنج می‌برند که عدم پیشرفت جدی در تولید باتری‌ها سبب دل‌نگرانی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی نیز شده است. ولی اقدامات اخیر این شرکت‌ها نشان از عزم جدی آنها در رفع این مشکلات دارد.

به دنبال تولید یک خودروی الکتریکی توسط اپل، این شرکت تیم جدیدی به منظور کار روی تکنولوژی‌های مرتبط با باتری ایجاد کرده است. شرکت تسلا هم که سال‌هاست بر روی بهبود باتری‌های لیتیومی فعالیت می‌کند، هر روز بر تراکم باتری‌های خود می‌افزاید تا نیاز مشتریان به خودروهای با بازه‌ی مسافتی بالا را تامین کند.


حالا «وال استریت ژورنال» خبر داده که بخش تحقیقات سری گوگل موسوم به «گوگل اکس» (Google X) هم فعالیت روی تکنولوژی‌های باتری را آغاز کرده است. بر اساس این گزارش، گوگل قصد دارد از این تکنولوژی در محصولات متنوع سخت افزاری خود بهره ببرد.

شاید تولید یک باتری برتر برای سری نکسوس خبر بسیار خوشی برای مشتریان گوشی‌های هوشمند باشد، اما وال استریت ژورنال می‌گوید که گوگل از این تکنولوژی در خودروی بدون راننده‌ی خود و همینطور محصولات مربوط به سلامت، روبوتیک و ارتباطی استفاده خواهد کرد.

هنوز از اولویت این پروژه برای گوگل خبری در دست نیست، اما هم اکنون چهار نفر بر روی این تکنولوژی کار می‌کنند که دکتر «رامش باردوج» (R. Bhardwaj) از متخصصین سابق اپل یکی از افراد این تیم تحقیقاتی است.

گوگل گلس و لنز تماسی هوشمند گوگل که میزان قند خون بدن را اعلام می‌کند نیز از محصولاتی هستند که گفته می‌شود تکنولوژی باتری گوگل را دریافت خواهند کرد.

► مهمترین دلیل خرید یک اسمارت واچ
منتظر اپل واچ بعدی باشیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر