TED چیست؟

يكشنبه ، 23 فروردين 1394 ، 10:51

بانکی دات آی آر: یکی از دستاوردهای اصلی اینترنت، امکان به اشتراک گذاری ایده‌های جدید است. همین موضوع باعث شده تا شرکت‌ها و موسسات زیادی در این زمینه ایجاد شوند. اما موفق‌ترین و تاثیرگذارترین سازمانی در این زمینه «تد» (TED) نام دارد.


به گزارش دیجی کالا، تد یک سازمان غیرانتفاعی است که تخصص آن، به اشتراک گذاری ایده‌های جذاب است. این سازمان، فعالیت خود را با شعار «ایده‌هایی که ارزش گسترش دارند» (Ideas Worth Spreading) در سال 1984 میلادی آغاز کرد. دفاتر اصلی این سازمان در ونکوور و نیویورک، مجموعا 90 کارمند دارد.


کنفرانس اصلی TED به صورت سالانه در کشور کانادا برگزار می‌شود ولی کنفرانس‌های دیگری نیز آمریکای شمالی، اروپا و آسیا برگزار می‌شوند. در ابتدای کار، کنفرانس‌های TED بیشتر پیرامون تکنولوژی و طراحی برگزار می‌شد ولی امروزه کلیه مسائل علمی، فرهنگی و آموزشی را پوشش می‌دهند. از اواسط سال 2006، تمامی مراسم TED به صورت زنده و رایگان، از وب سایت رسمی این سازمان یعنی TED.com برای عموم مردم قابل مشاهده است. طبق آمار وب سایت TED، ویدئوهایی که پیرامون مسائل آموزشی، هنری و طراحی بوده‌اند، با استقبال بیشتری مواجه شده‌اند.

در این مراسم، سخنران‌ها باید ظرف مدت زمان حداکثر 18 دقیقه، ایده‌های خود را به بهترین و خلاقانه‌ترین شکل ممکن ارائه دهند. از مهم‌ترین افرادی که در کنفرانس‌های TED، ایده‌های خود را مطرح کرده‌اند می‌توان به  Bill Gates (بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت)، Larry Page و Sergey Brin (بنیان‌گذاران شرکت گوگل)، Bill Clinton (رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا)، James Gordon Brown (نخست وزیر اسبق انگلستان) و Bono (خواننده‌ی گروه موسیقی U2) اشاره کرد.

► برابری کاربران اپلیکیشن های پیام رسان با کاربران شبکه‌های اجتماعی
درس مهم از سخنرانی‌های معروف TED ◄

مطالب مرتبط
بنر