آخرین وضعیت لایحه رفع موانع تولید

سه شنبه ، 25 فروردين 1394 ، 13:37

 

بانکی دات آی آر: معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه "رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور"، از جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت در صورت لغو تحریم‌ها در سال جاری خبر داد.

 

حسین ابویی مهریزی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه این لایحه چهارشنبه هفته گذشته در دستور کار شورای نگهبان بوده است، گفت: قرار بود این لایحه روز گذشته (دوشنبه) در مجلس مطرح شود که این کار انجام نگرفت.

 

به گفته وی به احتمال قوی تکلیف این لایحه در هفته جاری مشخص خواهد شد.

همچنین از صحبت‌های ابویی چنین بر می‌آید که با توجه به رفع اشکال پیشین این لایحه توسط مجلس احتمال تصویب آن در روزهای آتی بسیار قوی است.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین درباره برنامه‌های این وزارتخانه برای سال جاری اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم ما جذب سرمایه‌گذاری خارجی در بخش صنعت است که در صورت اجرای احتمالی توافق ایران و 1+5 و لغو تحریم‌ها جذب سه میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی به راحتی امکان پذیر است.

ابویی مهریزی افزود: ایران پتانسیل بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت دارد اما شرکت‌های خارجی نیز به هر حال به دلیل تحریم‌ها تحت فشارند و نمی‌توانند وارد قرارداد با ایران شوند.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت و همه دولت با تمام قوا تمامی حالت‌های ممکن را برای ادامه راه خود برنامه‌ریزی کرده است، گفت: اگر شرایط برای جذب سرمایه‌گذار به صورت مستقیم مهیا نباشد ما راهکارهای دیگری را برای ادامه مسیر سال جاری در برنامه داریم.

معاون برنامه‌ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه نسبت به توافق میان ایران و 1+5 ابراز خوشبینی کرد و افزود: با توانی که مسوولان مملکت دارند و حقانیت جمهوری اسلامی ایران فکر می‌کنم که با حفظ حقوق و منافع ملت ایران توافق به خوبی انجام شود.

 

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز 26 فروردین 94
ایران چقدر ذخایر طلا دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر