عدم حضور نمایندگان دولت در جلسه علنی مجلس

سه شنبه ، 20 اسفند 1387 ، 15:00

جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس در حالی  ادامه بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آتی را در دستور کار نمایندگان قرار داد که، نمایندگان دولت غايب اصلی این جلسه  بودند.

 به دنبال حذف بند الحاقی هدفمند کردن یارانه‌ها در لایحه بودجه سال 88, هیچ یک از نمایندگان دولت برای دفاع از لایحه بودجه سال 88 در صحن علنی مجلس حاضر نشدند.

در همین راستا مصطفی کواکبیان, نماینده سمنان طی تذکر آیین نامه‌ایی خطاب به علی لاریجانی گفت: با توجه به اهمیت لایحه, متاسفانه ما امروز هیچ یک از نمایندگان دولت را برای دفاع از لایحه دولت درصحن علنی نمی‌بینیم.

وی خطاب به لاریجانی افزود: آقای رئیس جای سوال است که چرا نمایندگان دولت برای دفاع از لایحه دولت نیامده‌اند.

سپس لاریجانی در پاسخ به وی گفت: وقتی می‌بینیدکه نمایندگان دولت حاضر نیستند, امکان دفاع آنها وجود ندارد وتعجب می‌کنم که شما چرا این سوال را مطرح می‌کنید.

قابل ذکر است که تا لحظه تنظیم و ارسال این خبر   توسط خبر گزاری اقتصاد ایران هنوز هیچ یک از نمایندگان دولت درمجلس حضور نیافته‌بودند.


در همین خصوص علی مطهری در واکنش به غیبت نمایندگان دولت در جلسه امروز مجلس، این اقدام را در مخالفت با مصالح مردم دانست.

این نماینده تهران در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه قهر دولت از مجلس کار درستی نیست ادامه داد: از آنجاکه مصوبات مجلس با مصالح مردم درگیر است، نمایندگان دولت باید در این مصوبات در مجلس حضور داشته باشند.


وی افزود: نظر نمایندگان دولت در بسیاری از مواقع در رای نمایندگان موثر است از این رو وقتی در مجلس حضور نمی‌یابد و این یعنی مصالح مردم را در نظر نمی‌گیرند.

وزیر نیرو نیز اقدام مجلس در عدم تصویب بند های مربوط به هدفمند کردن یارانه ها در بود جه امسال را سبب بلا تکلیف شدن این قانون دانست و با گلایه گفت: عليرغم مخالفت كميسيون ويژه طرح تحول اقتصادي و كميسيون تلفيق مجلس با حذف هدفمند كردن يارانه ها از بودجه 88 ، نمايندگان مجلس روز گذشته به حذف اين بند راي دادند.

وی در بخش دیگری از سخنانش که بیانگر شوکه شدن دولت از این مصوبه مجلس است واز سوی خبرگزاری فارس انتشار یافته گفت: احتمال مي رود كه با هماهنگي دولت و مجلس موضوع بايد به گونه ديگري مطرح شود اما به هر حال بايد اذعان كنم كه تشكيل جلسه فردا توسط دولت مشخص مي كند كه به چه صورت موضوع را تجزيه و تحليل خواهد كرد.

دولت طی روزهای اخیر لایحه بودجه ارایه شده به مجلس را یکی از کاملترین بودجه های ارائه شده به مجلس اعلام کرده بود و گمان می رود به هیچ وجه انتظار عدم تصویب آن را نداشت .

این در حالی است که در روزهای اخیر بسیاری از کارشناسان اقتصادی کشور و برخی رجال سیاسی اجرای این لایحه طی سال آتی را سبب وارد آمدن شوک اقتصادی شدید به اقتصاد ایران دانسته بودند و خواستار عدم تصویب آن در مجلس بودند.

به نظر می رسد با عدم حضور نمایندگان دولت در مجلس دور تازه ای از اختلاف نظرات بین نمایندگان ودولت آغاز شده باشد.

 

► ناگفته هايي از دانش جعفري در دوران وزارت
ضرب 400 میلیون قطعه سکه 25، 50 و 100 تومانی ◄

مطالب مرتبط
بنر