نوکیا شرکت آلکاتل-لوسنت را خرید

پنجشنبه ، 27 فروردين 1394 ، 08:31

بانکی دات آی آر: نوکیا اعلام کرد که شرکت فرانسوی ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی آلکاتل-لوسنت را به قیمت 16.6 میلیارد دلار خریداری کرده است.
به گزارش دیجی کالا؛ نوکیا اعلام کرد که شرکت ارائه‌دهنده‌ی تجهیزات مخابراتی «آلکاتل-لوستنت» (Alcatel-Lucent) را به قیمت 16.6 میلیارد دلار خریداری می‌کند.


این قرارداد از طرح و برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ی نوکیا در تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مخابراتی دنیا پس از فروش بخش سخت افزارش به مایکروسافت خبر می‌دهد. چنین خریدی نوکیا را به رقیب اصلی شرکت «اریکسون» به عنوان اصلی‌ترین بازیگر بازار تجهیزات مخابراتی تبدیل می‌کند.

انتظار می‌رود که این خرید در نیمه‌ی دوم سال 2016 تکمیل شود. کمپانی جدید از برند نوکیا استفاده خواهد کرد، اما بخش تحقیق و توسعه‌ی آلکاتل همچنان با نام Alcatel-Lucent's Bell Labs به کار خود ادامه خواهد داد.

در اطلاعیه نوکیا پس از عقد این قرارداد آمده است: "ادغام دو کمپانی باعث ایجاد شالوده ای خواهد شد که جهت آغاز موج بعدی تکنولوژی شامل اینترنت اشیا و حرکت به سمت حافظه‌های کلود، الزامی است. با بیش از 40 هزار کارمند بخش تحقیق و توسعه و سرمایه گذاری 4.7 میلیارد یورویی این بخش در سال قبل، شرکت ادغام شده در موقعیتی قرار خواهد گرفت که توسعه تکنولوژی‌های آینده شامل اینترنت 5G، IP، نرم افزارهای مرتبط با شبکه، کلود، آنالیز، سنسور و ثبت و نمایش تصویر (Imaging) را سرعت خواهد بخشید."

در حاشیه‌ی این خبر، نوکیا اخبار چند روز اخیر را تایید کرده و خبر داده که در حال بررسی کسب و کار سرویس نقشه‌ی Here خود است و ممکن است تصمیم به فروش آن بگیرد.

► ارزان ترین استان از لحاظ اجاره مسکن
زیباترین و قدرتمندترین پرچمدار هوآوی رونمایی شد ◄

مطالب مرتبط
بنر