سامسونگ همچنان در صدر گوشی های هوشمند

يكشنبه ، 30 فروردين 1394 ، 09:16

بانکی دات آی آر: طبق بررسی آماری موسسه TrendForce، سامسونگ در سه‌ماهه نخست سال 2015 رتبه نخست بازار اسمارت فون را با سهمی 27.8 درصدی در اختیار دارد.
به گزارش دیجی کالا، احتمالا آمارهای نگران کننده ای که از وضعیت سامسونگ در سال گذشته منتشر شده را خوانده‌اید. گفته می‌شود که فروش اسمارت فون های سامسونگ از اواسط سال 2014 دچار نوعی رکود شده و علت اصلی آن پرچمدار نه چندان دلچسب گلکسی اس5، ظهور بازیگران بزرگی چون شیائومی در چین و معرفی آیفون 6 توسط اپل بوده است.

اما به نظر می‌رسد که سامسونگ در سه‌ماهه‌ نخست سال 2015 روند رو به بهبود خود را آغاز کرده است.

جدیدترین تحقیقاتی که توسط موسسه TrendForce انجام شده، نشان می‌دهد که سامسونگ کماکان رتبه‌ نخست بازار اسمارت فون دنیا را در تصاحب خود دارد. در این آمارگیری، سامسونگ با 27.8 درصد در رتبه نخست قرار دارد و آیفون با 19.9 درصد رتبه دوم را کسب کرده است. سامسونگ در سه‌ماهه چهارم سال 2014 سهم 24.7 درصدی به ثبت رسانده بود که حالا با رشدی 3.1 درصدی مواجه شده است.

لنوو نیز که در سه‌ماهه چهارم سال قبل با 7.1 درصد جایگاه سوم را در اختیار داشت، حالا با کاهشی 1.1 درصدی به رتبه پنجم سقوط کرده است. سهم هوآوی نیز از 6.9 به 7 درصد رسیده و خود را به جایگاه سوم جدول رسانده است.

اما ال‌جی که به‌واسطه جی3 استقبال بسیار خوبی را در بازار به دست آورده، با رشدی 0.9 درصدی در رتبه چهارم جای گرفته است.


اگرچه اپل توانست در سه‌ماهه پایانی سال با فروشی اعجاب آور در بازار اسمارت فون روبرو شود، اما به نظر می‌رسد که امسال و با ورود پرچمداران جدید سامسونگ یعنی گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج این رقابت به جدی‌ترین شکل ممکن ادامه خواهد یافت.

سامسونگ تا سه‌ماهه پایانی سال قبل تنها گلکسی اس5 را برای رقابت داشت، اما استقبال از گلکسی های جدید و به خصوص گلکسی اس6 اج نشان از تمایل بازار به گوشی‌های با ظاهری متفاوت دارد. طبق گزارش‌ها گلکسی اس6 اج نیمی از فروش گلکسی های جدید سامسونگ را به خود اختصاص داده؛ این در حالی است که پیشبینی میشد مدل خمیده گلکسی اس6 تنها 20 یا 30 درصد فروش پرچمداران جدید را به خود اختصاص دهد.

یکی از مدیران ارشد سامسونگ به وبسایت «کوریا تایمز» گفته " انتظار داریم که 70 میلیون گلکسی اس6 و گلکسی اس6 اج به فروش برسد." مشخص نیست آیا این هدفگذاری جاه‌طلبانه برای تنها سال 2015 در نظر گرفته شده یا خیر، اما چنین اظهارنظری خبر از اعتماد به نفس بالای این شرکت در موفقیت پرچمداران جدیدش دارد.

► تزریق 40 هزار میلیارد منابع بانکی به مسکن و ساختمان
نسل جدیدی از «پاسپورت» غیرمتعارف بلک‌بری ◄

مطالب مرتبط
بنر