داستان جالب مردی که از شغلش ناراضی بود !

چهارشنبه ، 2 ارديبهشت 1394 ، 08:05

بانکی دات آی آر: در یکی از سخنرانی ها وقتی صحبتم تمام شد گفتم :” با اینکه عجله دارم به هواپیما برسم ، یک سوال میخواهم بپرسم. اینجا کسی هست که از شغل خودش بدش بیاید؟”

بلافاصله از میان جمعیت مردی دستش را بلند کرد. به او گفتم کنار درب خروجی منتظرم باشد تا رو در رو با هم صحبت کنیم. وقتی از سن پایین آمدم و به آن مرد رسیدم ، او انگار که عقده دلش باز شده باشد ، حالت انفجاری پیدا کرد و تا میتوانست از شغلش بد گفت. با چهره ای ناراحت گفتم :” بله ، ظاهرا مصیبت بزرگی است و با اینهمه نکات منفی که درباره شغل خود میگویید ، امکان دارد بزودی اخراج یا بی خیال کارتان بشوید. البته می دانید که این روزها فرصت های شغلی بسیار کمیاب است و اشتغال دشوار…”
مرد گفت:
- خب پس من باید چه کنم؟!
گفتم : اگر بخواهید شاید بتوانم کمکتان کنم .
او با خوشحالی گفت که علاقمند است و آرزو دارد که مشکلش به نحوی که خودش هم راضی باشد حل شود.
گفتم:
- خب امشب وقتی به خانه رسیدی ، اولین کاری که میخواهم انجام بدهی این است که برگه ای برداری و چیزهایی که در شرکت دوست داری بنویسی.
مرد گفت:
-خب این کار خیلی راحت است. چون هیچ چیز شرکت را دوست ندارم!
گفتم:
- حالا صبر کن و اجازه بده سوالی بپرسم.
او گفت:
-  بفرمایید.
من گفتم:
- شرکت بخاطر کاری که انجام میدهی حقوقی به شما میدهد یا آنجا بدون هیچ توقع مالی کار میکنی؟
مرد گفت:
- خب معلومه حقوقی دارم .
گفتم:
- حقوقت چطوره ؟
گفت:
- خوبه و نیازهام رو در حد معمولی برطرف می کنه!
گفتم:
- بسیار خب ، پس اولین چیزی که درباره شغل خود دوست داری این است که در مقابل کاری که انجام میدهی پول دریافت میکنی. پس روی کاغذ این را بنویس. فهرست ما با این شماره شروع میشود. شماره ۲ ، آیا شرکت به شما حقوق کم میدهد یا متوسط میپردازد یا حقوق بالا میدهد؟
گفت:
- اگر راستش را بخواهم بگویم متوسط رو به بالا.
گفتم:
- شما این را دوست ندارید؟!
مرد گفت:
- توی این وضعیت معلومه که دوست دارم!
گفتم:
- خب ، دومین نکته ای که شما درباره شغل خود دوست دارید این است که آنها حقوقی میدهند که از میانگین بالاتر است. پس این را هم بنویسید و به لیست خود اضافه کنید.
شماره ۳، آیا از مرخصی استفاده میکنید ؟
مرد گفت:
- البته مرخصی هم دارم.
گفتم:
- از مرخصی خوشت نمی آید ؟!
مرد گفت:
- مگه میشه کسی از مرخصی بدش بیاد؟!
جالب است بدانید ، این آقا که در ابتدا مدعی بود شرکتی که در آن کار می کند هیچ نکته مثبتی ندارد ، پس از چند دقیقه صحبت ۱۶ مزیت مهم را در محل کار خود پیدا کرد که تا آن لحظه حتی فکرش را هم نکرده بود ، برخی از این مزیت ها را بخوانید :
- فاصله خانه تا محل کار یک مسیر تقریبا کم ترافیک است و با خط ویژه اتوبوس ۲۰ دقیقه ای میرسم.
- در محل کار با یکی از همکاران به شدت صمیمی هستم و رفت و آمد خانوادگی داریم.
- رئیس شرکت در روز پدر به کارکنان مرد عیدی میدهد.
- در روز یک ساعت و نیم برای نهار فرصت داریم.
- در طول روز نیاز نیست از شرکت بیرون بروم .
خب ، حالا نوبت شماست که یک برگه بردارید و آنچه درباره شرکت خود میدانید و دوست دارید بنویسید. در ستون دیگری از همان ورقه ، نکاتی را هم که درباره شرکت خود دوست ندارید یادداشت کنید.
آدمها اخلاق عجیب و غریبی دارند . اغلب چیزهایی را که ندارند دوست دارند و قدرچیزهایی را که دارند را نمیدانند و آنها را دوست ندارند!
در شرکتی که قبلا کار میکردم ، بطور مرتب سفر میکردم و دوست داشتم. حالا دیگر به مسافرت نمیروم . سعی میکنم واقع گرا باشم . لیستی تهیه کرده ام که در آن ۳۶ نکته را دوست دارم و فقط ۶ نکته را دوست ندارم.
وقتی خوب فکر کنیم ، متوجه میشویم  که خیلی ها از شغل خود راضی نیستند و از کار خود گله و شکایت دارند ولی قدر مسلم این است که هرکس قادر است خود یا شغل خود را تغییر دهد و مطابق سلیقه خود اصلاح نماید. مطمئنا هرگز از آسمانها فرشته ای نازل نخواهد شد که شغل ایده آل شما را در اختیار شما قرار دهد. این شما هستید که باید خود را با شغلی که دارید تطبیق دهید؛ یا شغل خود را توسعه دهید ، اصلاح کنید ، متحول کنید تا با سلیقه شما هماهنگ شود.

► اندازه گیری ضربان قلب با ساعت اپل
۲۲۰۱ مدیر گفته اند این ۷ دسته از افراد را استخدام نمی کنند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر