بازگشت پالایشگاه‌ها به بورس با اطلاعات جدید

چهارشنبه ، 2 ارديبهشت 1394 ، 11:22

بانکی دات آی آر: پالایشگاه‌های بندرعباس، اصفهان و تهران که در روزهای گذشته با توقف نماد معاملاتی مواجه شده بودند، با ارائه اطلاعات جدید به بازار برگشتند.

به گزارش ایسنا، شرکت‌های پالایشگاه اصفهان، بندرعباس و تهران که در هفته جاری به دلیل تعدیل با اهمیت پیش‌بینی سود خود با توقف نماد معاملاتی مواجه و از گردونه معاملات خارج شده بودند، با ارائه اطلاعات جدید خود آماده بازگشت به بازار شدند.

بررسی‌ها از اطلاعات ارائه شده از سوی پالایشگاه‌ها نشان می‌دهد که پالایشگاه بندرعباس همانطور که پیش‌بینی می‌شد، سود سال جاری خود را به مبلغ 208 ریال کاهش داده و برای هر سهم در سال مالی گذشته 523 ریال سود پیش‌بینی کرده است.

این شرکت در توضیح دلایل تغییر اطلاعات خود نسبت به پیش بینی قبلی آورده است که کاهش نرخ نفت خام، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، به دلیل کاهش نرخ بین‌المللی بوده است.

همچنین نرخ خرید نفت خام و میعانات گازی در پیش‌بینی بهمن و اسفند 1393، بر اساس میانگین ماه‌های مهر لغایت دی ماه اعلام شده از سوی شرکت ملی نفت ایران و شرکت ملی پالایش و پخش، 69.52 دلار برای نفت خام فوق سبک، 67.1 دلار برای نفت خام سنگین، 66.98 دلار برای میعانات گازی سرخون و پارس جنوبی، و 62.23 دلار برای میعانات گازی عسلویه در نظر گرفته شده است.

علاوه بر این پالایشگاه اصفهان نیز با تعدیل مثبت پیش‌بینی سود سال جاری هر سهم مواجه شده و اولین سود سال مالی جاری را از 636 ریال به 871 ریال رسانده است.در این میان پالایشگاه تهران نیز با افزایش پیش‌بینی سود هر سهم مواجه شده و برای هر سهم در سال مالی 1394 مبلغ 626 ریال سود پیش‌بینی کرده است.

در حالی شرکت‌های پالایشگاهی اطلاعات جدید خود را با توجه به قیمت نفت و نرخ تسعیر ارز در نظر گرفته‌اند که زمینه بازگشایی نماد این شرکت‌ها در روز جاری فراهم شد.

► حذف یارانه پردرآمد‌ها با سیاست تشویقی
مراقب اطلاعات بانکی باشید ◄

مطالب مرتبط
بنر