مشکل شماره ی 1 کارکنان با رییس شان

شنبه ، 5 ارديبهشت 1394 ، 08:45

بانکی دات آی آر: بر اساس مطالعه ای که موسسه تحقیقات ملی کسب و کار(National Bussiness Research) انجام داده است، مشکل شماره یک افراد با رییس یا مدیرشان فقدان ارتباط است. بنا بر اظهارات Heidi Gorman  رییس Capital  H Group  "یکی از چیزهایی که کارکنان اصلا دوست ندارند فقدان بستر ارتباطی ای است که  کارفرمایان ایجاد میکنند؛ به این معنا که کارکنان اطلاعات کافی برای پاسخ به سوالات پایه ای از کارفرمایان خود دریافنت نمیکنند، سوالاتی همچون  از من چه انتظاری داید؟ عملکرد من چگونه مورد قضاوت قرار میگیرد؟ و اینکه چگونه آنچه من انجام میدهم به کل شرکت در رسیدن به اهدافش کمک میکند؟".

وی افزود "برای تمامی کارکنان ،صرفنظر از آنچه انجام میدهند، داشتن پاسخ این سوالات ضروری است، زیرا به کارشان معنا میبخشد."
اگر میخواهید باب ارتباط را در میان کارکنان خود باز کنید، میبایست خود الگوی این کار باشید. اینها پیشنهاداتی ست برای شروع کار:

1)دانش خود را به اشتراک بگذارید.
خواه راجع به تغییری در شرکت است یا درباره ی یک مشتری که پیشتر با وی کار میکردید، در اشتراکگذاری اطلاعات با تیم خود فعال باشید. بیشتر کارکنان وقتی از دلایل پشت پرده ی آنچه که روی میدهد آگاه باشند، بسیار بهتر با مسائل کنار میآیند.
2) وارد گفتگوهای کوچک شوید.
شاید فکر کنید که گفتگوهای کوچک در سر کار غیرسازنده است، اما اگر کارکنان احساس کنند که شما را میشناسند، احتمال اعتمادشان به شما بسیار بالا میرود. گپ و گفتهای کوتاهی درباره ی خانواده، سرگرمیها و علایقشان راه خوبی برای ایجاد اعتماد و ارتباط بازتر است.
3)بیشتر گوش دهید و کمتر صحبت کنید
ارتباط تاثیرگذار دو بخش مهم دارد و یکی از آنها گوش دادن است_حال آنکه اغلب بعنوان یک مهارت مدیریتی نیز تلقی میگردد. با جمعبندی و تکرار آنچه دیگران گفته اند، گوش دادن فعال را امتحان کنید. این کار به آنها مجال توضیح داده و شما را ، به جای فکر درمورد چگونه پاسخ دادن، به گوش دادن دقیق وامیدارد.
4)در مورد اینکه افراد در ارتباطات چه چیزی را ترجیح میدهند، فکر کنید.
احتمالا میدانید که برخی از ما یادگیرنده های بصری و برخی دیگر سماعی هستیم، اما این موضوع فقط مختص کلاس درس نیست. برخی کارکنان در صحبت راجع به مسائل پیچیده نیز بخوبی عمل میکنند، حال آنکه برخی دیگر شکل نوشتاری را ترجیح میدهند. اگر ترجیح هر یک از کارکنان را بدانید مطمئنا به درک مطلوبی خواهید رسید.
5)بازخوردها را سازنده نگهدارید
اگر کارکنان مدام خود را  تحت حمله و انتقاد ببینند، ممکن است به هر دلیلی برای ایجاد ارتباط بی میل شوند. بازخورد سازنده همراه با تحسین را امتحان کنید، و همواره به یاد داشته باشید که اقدامات را به باد انتقاد بگیرید و نه اشخاص را.
نکته اخر اینکه: شاید فکر کنیذ که در ارتباطات ستاره ای درخشان هستید_تا وقتی که با کارکنانی که سبک ارتباطشان کاملا با شما متفاوت است مواجه شوید، یا خود را در شرایط پراضطراب بیابید. همواره بدنبال راههایی برای یادگیری، تمرین و بهبود مهارت ارتباطی خود باشید، تا یکی از روسای دوستداشتنی کارکنان شوید.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۵ اردیبهشت ۹۴
افزایش ترانزیت ارتباطات بین الملل ◄

مطالب مرتبط
بنر