تابلوی بانک سینا تا پایان سال بالا می‌رود

سه شنبه ، 27 اسفند 1387 ، 12:44

موسسه مالی و اعتباری سینا مجوز تبدیل به بانک سینا را از بانک مرکزی دریافت کردو سبب شد تا شمار بانک‌های خصوصی فعال در کشور به عدد هفت برسد.

بانک سینا با سرمایه 2هزار میلیارد ریال و بیش از دو میلیون حساب دارای 260 شعبه در سراسر کشور است که بزرگترین شبکه بانک‌های خصوصی کشور بوده و این تعداد شعبه امتیاز ویژه‌ای برای این بانک محسوب مي‌شود.

دکتر عبدالناصر همتی، مدیرعامل بانک سینا  درحالی که برای دریافت مجوز در بانک مرکزی حضور داشت،  گفت: موسسه مالی و اعتباری سینا از این به بعد با نام بانک سینا فعالیت خود را ادامه مي‌دهد و تابلوی بانک سینا بر سردر شعب موسسه نصب خواهد شد.


بانک سینا، بیشتر راه را برای ادامه فعالیت به صورت یک بانک خصوصی رفته است. كل مانده تسهيلات اعطايي موسسه مالی و اعتباری سینا (بانک سینا) در پایان 9 ماهه امسال بالغ بر 23هزار و 500‌ميليارد ريال است كه مانده تسهيلات عقود مبادله‌اي در پايان آذر 87 مبلغ 9‌هزار و 683‌ميليارد ريال و مانده تسهيلات عقود مشارکتي در پايان آذر 87 بالغ بر 14هزار ميليارد ريال مي‌باشد.

مانده سپرده مشتريان در پايان آذر ماه بالغ بر 24هزار و 200ميليارد ريال كه سرانه جذب سپرده‌ها به ازاي هر شعبه 98‌ميليارد ريال، شاخص سرانه جذب منابع به ازاي هر کارمند 13‌ميليارد ريال و تعداد حساب‌هاي فعال موسسه بيش از 2‌ميليون نفر حساب است.یادآور مي‌شود: از روزي كه موسسه مالي و اعتباري بنياد با هدف تاسيس بانك نام خود را به موسسه مالي و اعتباري سينا تغيير داد، گمان مي‌رفت كه اين موسسه قديمي‌ دستخوش تحولات گسترده فيزيكي و ساختاري شود.افزایش سرمایه، بهينه‌سازي شعب موسسه، تجهيز شعب به آخرين دستاوردهاي نظام بانكداري الكترونيك نظير سيستم يكپارچه و پيوستن به شتاب، اصلاح ساختاري مالي، آموزش و بهينه‌سازي تركيب نيروي انساني از اقدامات همتی در جهت دریافت مجوز بانک از بانک مرکزی بود.موسسه مالي اعتباري سينا به موازات آمادگی برای دریافت مجوز بانک توانست سهم بازار خود را حفظ کند و در پايان 8 ماهه اول امسال 75درصد پيش‌بيني سود هر سهم سال جاري را تامين نماید.


برای دريافت اين مجوز 5سال زمان صرف شد و اقدامات گسترده‌ای مانند آماده‌سازي مقدمات ورود به بورس و عرضه بخشي از سهام موسسه در بورس اوراق بهادار تهران، سهامي‌ عام شدن موسسه، كفايت سرمايه، توديع تمام سپرده قانوني نزد بانك مركزي، افزايش سرمايه به مبلغ يك‌هزار و 500ميليارد ريال و اقدام براي افزايش سرمايه به مبلغ 2هزار ميليارد ريال جهت دريافت مجوز بانك سينا انجام شد.


مدیران سینا که خوب مي‌دانستند با توجه به رقابت شديدي که در سال‌هاي اخير در عرصه بانکي کشور آغاز شده پياده سازي بانکداري الکترونيک و پروژه بزرگ core banking یک ضرورت است درصدد اجرای آن برآمدند و زمينه برای ورود موسسه به شبکه شتاب فراهم شد.همچنین پياده‌سازي سامانه يکپارچه بانکي و الکترونيک (core banking) در راستاي دسترسي سريع مشتريان به حساب‌هاي خود در هر يك از شعب موسسه به عنوان يکي از راهبردهاي اساسي در دستور کار قرار گرفت كه در كمترين زمان ممكن و حداقل خطا در انتقال اطلاعات به سامانه جديد به مرحله اجرا رسيد. اكنون مشتريان اين موسسه قادرند بدون مراجعه به شعبه محل افتتاح حساب (مبدا) از وضعيت حساب خود آگاهي پيدا كرده و نسبت به انجام ساير عمليات مورد نياز بانكي اقدام كنند.


اکنون شعب بانک سینا به دستگاه‌هاي خودپرداز و پايانه فروش تجهيز هستند و توسعه خدمات كارت موسسه پس از پيوستن به شبكه بانكي شتاب دنبال شد.
سينا كارت از جمله خدماتي است كه اين موسسه پیش از بانک شدن ارائه کرد و دارندگان سيناكارت علاوه بر دريافت سود روزشمار، امكان استفاده از خدمات شبكه شتاب نظير پرداخت قبوض، انتقال وجه و نظاير آن را دارند.


كارت هديه سينا، بن كارت و كارت‌هاي اعتباري، اينترنت بانک، تلفنبانك، موبايل بانک و sms بانکي نيز از ديگر خدمات الكترونيكي است که در حال حاضر در برخي موارد به ويژه اينترنت بانک و تلفنبانك، اقدامات نهايي صورت گرفته و به مرحله اجرا رسيده است.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

► شتاب‌ها همچنان قطع؛ بانك مركزي فقط تهديد مي‌كند!
نرخ تورم تا پايان اسفند به كمتر از 20 درصد مي رسد ◄

مطالب مرتبط
بنر