درآمدهای سه‌ماهه قبل مایکروسافت

شنبه ، 5 ارديبهشت 1394 ، 09:46

بانکی دات آی آر: مایکروسافت گزارش مالی درآمدهای سه‌ماهه سوم سال مالی 2015 خود را منتشر کرد و بر اساس آن، بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری دنیا از مجموع درآمدی 21.7 میلیارد دلاری، سودی 4.98 میلیارد دلاری را کسب کرده است.
به گزارش دیجی کالا، مایکروسافت گزارش مالی درآمدهای سه‌ماهه سوم سال مالی 2015 خود را منتشر کرد و بر اساس آن، بزرگ‌ترین شرکت نرم افزاری دنیا از مجموع درآمدی 21.7 میلیارد دلاری، سودی 4.98 میلیارد دلاری را کسب کرده است.

درآمد مایکروسافت نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته 6 درصد رشد داشته، اما سود این شرکت با سقوطی دوباره 12 درصد کاهش پیدا کرده است. مایکروسافت می‌گوید که هزینه‌های ادغام نوکیا خرج‌های بسیاری برای مایکروسافت به همراه داشته و تنها طی سه‌ماهه قبل 190 میلیون دلار به این منظور سرمایه گذاری کرده است.

با وجود کاهش سود، کسب و کارهای سرفیس و لومیا پیشرفت داشته‌اند و سرویس کلود مایکروسافت نیز با رشدی خیره کننده روبرو بوده است.

کسب و کار سرفیس مایکروسافت درآمدی 713 میلیون دلاری به همراه داشته که رشدی 44 درصدی و بسیار قابل توجه را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. مایکروسافت بار دیگر میزان فروش دقیق تبلت هایش را اعلام نکرده، با این حال چنین رشدی نشان از موفقیت مایکروسافت در بازاریابی تبلت های حرفه ای خود دارد.

تنها بخش سخت افزاری مایکروسافت که کماکان با کاهش حجم فروش روبروست، کنسول گیمینگ اکس‌باکس است. مایکروسافت در سه‌ماهه قبل 1.6 میلیون اکس‌باکس فروخته، در حالی که در سه‌ماهه مشابه سال قبل 2 میلیون دستگاه کنسول فروخته بود. درآمدهای اکس‌باکس در مجموع 24 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است. مدتی است که مایکروسافت بدون فروش اجباری کینکت همراه با اکس‌باکس، قیمت کنسول‌اش را به 349 دلار رسانده، اما این کاهش قیمت تاثیر کمی در افزایش فروش آن داشته است.

مایکروسافت طی سه‌ماهه قبل 8.6 میلیون دستگاه لومیا به فروش رسانده که 18 درصد نسبت به سه‌ماهه سال قبل رشد داشته است. مایکروسافت به صراحت اعلام کرده که تا ورود ویندوز 10 نهایی به بازار، هیچ پرچمداری معرفی نخواهد کرد و به همین دلیل عمده فروش لومیاهای مایکروسافت، محصولات پایین رده و میان رده ویندوزفونی هستند.

در حالی که مایکروسافت طی چند ماه آینده (به روایتی ماه مرداد) ویندوز 10 نهایی را روانه بازار خواهد کرد، بازار کامپیوترهای شخصی بسیار شکننده نشان می‌دهد. درآمدهای حاصل از لایسنس ویندوز طی سه‌ماهه قبل کاهش شدید 22 درصدی داشته است. بخشی از این کاهش درآمد به دلیل کاهش میزان فروش کامپیوترهای شخصی است که به نظر تا چند سال آینده نیز ادامه دار خواهد بود. کسب و کار آفیس نیز شرایط مساعدی را نگذرانده و در مجموع 41 درصد کاهش درآمد داشته است. با این حال میزان کاربران Office 365 به 12.4 میلیون نفر افزایش یافته است؛ بنابراین مایکروسافت همچنان به آفیس مبتنی بر کلود خود امیدوار باقی خواهد ماند.

رشد کاربران آفیس 365 و سرویس‌های Azure و Dynamic CRM Online مایکروسافت که اسکلت بندی کسب و کار کلود مایکروسافت را تشکیل داده‌اند، سبب شده تا درآمدهای بخش تجاری کلود با رشد خارق العاده 106 درصدی روبرو شود. این رشد بی نظیر نشان از موفقیت سیاست‌های نادلا و تمرکز خاص وی بر کلود و موبایل دارد.

مایکروسافت قول داده که در هفته آینده و در کنفرانس Build اطلاعات بیشتری پیرامون پلتفرم‌ این شرکت و تاثیر آن بر کاربران منتشر کند.

► راه اندازی نسخه‌ی امتحانی Dropbox Note
این باتری یکی از بزرگ‌ترین مشکلات انرژی خورشیدی را حل خواهد کرد ◄

مطالب مرتبط
بنر