راه اندازی نسخه‌ی امتحانی Dropbox Note

شنبه ، 5 ارديبهشت 1394 ، 10:03

بانکی دات آی آر: در چند سال گذشته، Dropbox از یک سرویس که تنها خدمات حفاظت ابری از اطلاعات را ارائه می‌دهد به سرویس‌های دیگری مانند ایمیل Mailbox و برنامه های نگه داری عکس Carousel گسترش پیدا کرده است.
به گزارش دیجی کالا، در چند سال گذشته، Dropbox از یک سرویس که تنها خدمات حفاظت ابری از اطلاعات را ارائه می‌دهد به سرویس‌های دیگری مانند ایمیل Mailbox و برنامه های نگه داری عکس Carousel گسترش پیدا کرده است. حال به نظر می‌رسد که Dropbox قصد معرفی قابلیتی جدید را در سر دارد. این شرکت، دیروز و بدون سر و صدا، نسخه آزمایشی Notes Dropbox را عرضه کرده که یک سرویس به اشتراک گذاری نوشته‌ها است. در نسخه‌ی آزمایشی، محلی برای درج نام کاربری وجود دارد اما هنوز اطلاعات دقیقی از خدمات ارائه شده وجود ندارد.

تنها یک شعار "راهی جدید برای اعضای گروه که با هم بنویسند" بر روی صفحه نقش بسته است. یک عکس گرفته شده از صفحه این سرویس، چیزی مشابه Google Docs است که در آن تصویر چند نفر که در کنار هم در حال نوشتن هستند، وجود دارد. هنوز اطلاعات دقیقی در مورد نحوه‌ی عرضه‌ی این سرویس برای همگان یا شرکت‌ها ارائه نشده است؛ اما به احتمال زیاد این سرویس جدید Dropbox مخصوص کاربران عادی نخواهد بود. در صفحه‌ی ثبت نام، از کاربر خواسته می‌شود که نام شرکت خود را ثبت کند اما Dropbox اعلام کرده است که ثبت نام همگان برای امتحان نسخه آزمایشی، آزاد است.

ارائه‌ی یک سرویس برای به اشتراک گذاری نوشته‌ها، کاری منطقی برای Dropbox به حساب می‌آید. این شرکت برای مدت‌های متمادی، در بروز رسانی فایل‌های برنامه Microsoft Office کاربران دچار مشکل بود؛ اما جای خالی سرویسی که در آن همکاران یک مجموعه ، بتوانند بدون در نظر گرفتن نسخه‌ی نرم افزار خود، نوشته‌ها را با دیگر همکارانشان به اشتراک بگذارند حس می‌شد. در نظر داشته باشید که سرویس‌های بسیاری وجود دارند که همین کار را انجام می‌دهند و معلوم نیست که سرویس جدید Dropbox بتواند جای خاصی در بین آن‌ها برای خود دست و پا کند یا خیر؛ درست مانند زمانی که Dropbox سرویس Carousel را راه اندازی کرد و این سرویس در مقابل رقبای قوی مانند Google، Facebook،  Flickrو Apple، به جایی نرسید.

► بیشترین درآمد فیس بوک از کجاست؟
درآمدهای سه‌ماهه قبل مایکروسافت ◄

مطالب مرتبط
بنر