10 عادت بد که میتواند به عملکرد شغلی شما آسیب برساند

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1394 ، 08:29

بانکی دات آی آر: وقتی که تنبل شده و بازده کاری تان پایین میآید، برخی عادات بد میتواند در شما بوجود آید که به عملکرد شغلی تان آسیب برساند. وقتی که در روز به خودم یه استراحتی میدهم، به معنای واقعی کلمه شل میشم، یا اصطلاحا پشتم باد میخوره. به سمت جلو خم میشم و سرمو روی میز میزارم و به انچه در حال خواندن یا نوشتنش بودم فکر میکنم. این حالت احساس خوبی بهم میده.
هیچ زحمتی هم نداره. شاید بشه گفت که این حالت "منطقه راحتی" منه/ خب البته معلومه که این حالت هیچ کاری برام به پیش نمیبره و حتی به انچه انجام میدادم لطمه میزنه!
ممکن است ما در عملکرد شغلی مان دچار این شل شدن ها بشویم_ عادات شغلی بدی که تبدیل به منطقه راحتی ما میشوند، که البته برای سلامت کاری درازمدت ما مضر هستند.
10 نشانه از اینکه شما در عملکرد شغلی تان شل شده اید:
1)    پاسخ شما به سوال "امروز چطور بود؟" معموملا شامل شایعات و شکایات راجع به همکاران و مشتریان است.
2)    آخرین کارگاه شغلی ای که رفته اید، دو سال پیش و دوره ی اجباری ایمنی محل کار بوده، و شما هیچ چیزی از آن به خاطر ندارید مگر کلوچه های شکلاتی ای که سرو شده بود.
3)    شما در طی ماه گذشته هیچ فرد جدیدی را به مجموعه ی کسانی که از حیث شغلی با آنها در ارتباطید، اضافه نکرده اید؛ و آن دسته از کسانی که از پیشتر با آنها در ارتباط بودید دیگر جواب تماسهای تان را نمیدهند.
4)    شما به یک انجمن صنعتی تعلق داشتید، اما از آنجا بیرون شدید! (حالا به هر بهانه ای که خودتان میدانید!)
5)    واکنش شما به پیشنهادات دیگران بصورت اتوماتیک اینگونه شروع میشوند:  "بله، امــّا ..."
6)    وقتی حضور در یک پروژه کاری خاص از خواسته میشود، اولین چیزی که به ذهنتان میآید "وای، نــه... چــرا من ؟؟" یا "یعنی باید تا دیروقت سر کار بمونم؟؟" میباشد.
7)    رییس رییستان اصلا نمیداند که شما چه میکنید. یا بدتر اینکه، خود رییستان نمیداند که شما چه میکنید.
8)    شما زیر 45 سال هستید، اما هر روز درباره ی بازنشستگی تان رویابافی و روز شماری میکنید.
9)    در طی هفته گذشته از تنها کسی که تشکر کردید، شخصی بود که بقیه پول و فنجان قهوه تان را برایتان آورد.
10)آرام آرام شهرت شما در محل کار عبارت "اوه، آدم جالبیه" را شامل میشود.

اگر پاسختان به بیشتر سوالات فوق "آری" میباشد، شما یا در عملکرد شغلی تان شل شده اید یا به سوی این حالت گام برمیدارید. هرچه بیشتر به این امر بی توجه باشد، وقتی بخود آمدید و اصطلاحا از خواب پریدید، تطبیق دادن خودتان با شرایط مطلوب دشوارتر خواهد بود. اما خبر خوب این است که راه های ساده ای برای رفع این حالت وجود دارد.
منبع: linkedin

مترجم: مهرداد دستورانی

► این کشورها بیشترین ساعت کار سالانه را دارند
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۶اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر