10 تمرین ساده برای اینکه در عملکرد شغلی تان شل نشوید

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1394 ، 08:52

10 تمرین ساده برای اینکه در عملکرد شغلی تان شل نشویدبانکی دات آی آر:
1)از قطار شایعات و حرف و حدیثها پیاده شوید. دانستن یه سری حرف و حدیث درباره دیگران، هرگز به اندازه شناخت آن افراد حس خوبی به شما نمیدهد.
2) یادگیری را یک اولویت قرار دهید. اگر نمیتواند از عهده ی ثبت نام در یک دوره برآیید، بدنبال مطالب رایگان درباره ی این دوره ها در اینترنت یا در پی دانلود مطالب مفید دوره های مذکور باشید. یادگیری فقط کسب مهارتها و دانش جدید نیست، بلکه ایجاد تحول در مفروضات و پیش فرضهای کهنه و گمراه کننده ی درون ذهن نیز هست.
3) هر هفته با شخصی جدید صحبت کنید. از علایق، چالشها و خانواده شان بپرسید. کسب و کار قدرتش را از پول میگیرد ، اما منبع تغذیه اش ارتباطات شخصی است.
4)به یک انجمن صنعتی بپیوندید_ نباید حتما اینطور باشد که شما در رزومه ی خود چیز ویژه ای برای درج در قسمت پیوندهای حرفه ای، دارید. بازدهی از حیث فرصتهای شبکه ای، ایده های اولیه درخصوص توسعه صنعتی، و هشداروتوجه به فرصتهای درحال ظهور هم میتوانند بسیار ارزشمند باشند.
5)به پیشنهادات افراد توجه کنید. درست است که برخی از آنها نابجا و نشدنی هستند، اما برخی نیز میتوانند محتوای بسیار مطلوب یا حتی درخشانی داشته باشند که اگر برای شنیدن شان زمان نگذارید متوجه آن نخواهید شد.
6) از فرصت انجام کارها خارج از تعریف شغلی خود بهره ببرید. این امر نه تنها فرصتی برای کسب دانش و مهارتهای جدید است، بلکه این راه بسیار خوبی است برای شکلدهی مطلوب درک دیگران از شما و آنچه برای ارائه دارید.
7)مطمئن شوید که مافوق تان از سهم و مشارکت شما در کلیـّت کار مطلع باشد. خودتان نیز از سهم و نقشی که در این تصویر بزرگ دارید، آگاه باشید. بهنگام تعدیل نیرو، قطع همکاری با هیچ کسی آسانتر از آنکه کارش برای سایرین مانند معما میباشد، نیست.
8)چیزی پیدا کنید که موتور شما را بکار انداخته و به شما در کارتان انرژی دهد. برای حداقل یک هدف شخصی و یک هدف حرفه ای تعین کنید که در آینده ی نزدیک تحقق پذیر باشد؛ سپس خود را برای دستیابی به آن اهداف بکار بیاندازید.
9)رویکردی قدرشناسانه اتخاذ کنید. منظور مجیزگویی شدید و آزاردهنده نیست، بلکه صرف اندکی زمان برای شناخت و سپاسگزاری از افرادی است که شما یک تشکر به آنها بدهکارید.
10)اگر در نقل قولها شما ادم "جالبی" خطاب میشوید، این احتمال وجود دارد که از روی طعنه چنین لقبی گرفته باشید. افرادی که در محل کار چنین القابی را یدک میکشند تنها برای چنین چیزهایی مناسب هستند. آنها اعضای خوبی برای گروه نخواهند بود، از سوی مراجعین مورد اعتماد قرار نمیگیرند، ارتقاء و ترفیع نمی یابند و برای فرصتهای جدید پیشنهاد نمیشوند.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► آیا ساعت اپل تفاوت طبقاتی را در لایه علاقه‌مندان فناوری، برجسته نمی‌کند؟!
این کشورها بیشترین ساعت کار سالانه را دارند ◄

مطالب مرتبط
بنر