نسل دوم عینک گوگل تاییدیه FCC دریافت کرد؟

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1394 ، 10:01

بانکی دات آی آر: کنار هم قراردادن گفته‌های یکی از شرکای گوگل و همچنین تاییدیه اخیر FCC نشان از معرفی زودهنگام نسل دوم عینک‌های هوشمند گوگل دارد.
به گزارش دیجی کالا، گوگل قصد داشت با عینک هوشمندش آینده‌ی وعده داده شده را همین امروز محقق کند، اما به فاصله کمی پس از ورود به بازار به یک شکست تبدیل شد و کنار رفت.


پس از آن بود که گوگل «تونی فیدل» (T. Fadell)، مدیرشرکت Nest را برای کار کردن روی نسل بعدی این عینک‌ها منصوب کرد. بر اساس شنیده‌ها این عینک متفاوت با نسل اول خواهد بود و دیگر ظاهر نه چندان جذاب مدل نخست را نخواهد داشت.

اما تاکنون هیچ زمانی برای معرفی یا عرضه آن شنیده نشده است. حال مدیرعامل شرکت ایتالیایی «لوکساتیکا» (Luxottica) که به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده عینک‌های لوکس در دنیا شناخته می‌شود و از شرکای گوگل در تولید نسل اول بود، خبر داده که نسل دوم این عینک به زودی از راه می‌رسد.

«ماسیمو ویان» (M. Vian) گفته که همکاری ما با گوگل ادامه داشته و هم اکنون بر روی نسل دوم کار می‌کنیم که به زودی به بازار معرفی خواهد شد.

اما این تنها خبری نیست که در تایید معرفی زودهنگام عینک گوگل منتشر شده است. وبسایت «اندروید پلیس» نیز گزارش داده که اخیرا گوگل یک دستگاه بلوتوثی هوشمند را به FCC برای دریافت تاییدیه ارسال کرده که برچسب صادرشده و توضیحات درج شده در آن بیشتر به یک گجت پوشیدنی شباهت دارد.

در توضیحات این دستگاه نوشته شده که برای مشاهده اطلاعات دستگاه باید صفحه آن را بکشید (Swipe) که شباهت زیادی به عملکرد بخش لمسی گوگل گلس دارد. فرمویر (Firmware) ذکر شده در سند نیز ظاهرا به آخرین نسخه اندروید اشاره دارد.

کنار هم قراردادن این دو خبر می‌تواند بر معرفی زودهنگام نسل دوم گوگل گلس اشاره داشته باشد. صبر می‌کنیم تا طی چند ماه آینده اطلاعات بیشتری از این عینک بشنویم.

► سامسونگ بزرگترین فروشنده صفحه‌نمایش‌های UHD
آیا ساعت اپل تفاوت طبقاتی را در لایه علاقه‌مندان فناوری، برجسته نمی‌کند؟! ◄

مطالب مرتبط
بنر