گوشی‌های اندرویدی نوکیا سال 2016 وارد بازار می‌شوند

يكشنبه ، 6 ارديبهشت 1394 ، 10:10

بانکی دات آی آر: ممنوعیت استفاده از برند نوکیا در گوشی‌های همراه سال آینده به پایان می‌رسد و نوکیا از همین حالا زمینه‌چینی جهت بازگشت به بازار را آغاز کرده است.

به گزارش دیجی کالا، نوکیا سال قبل فروش بخش سخت افزار و سرویس‌های مربوطه را به مایکروسافت تکمیل کرد و از آن زمان این شرکت فنلاندی در تلاش بوده که خود را به عنوان یک فعال در حوزه شبکه‌های مخابراتی نشان دهد. به دنبال همین سیاست بود که حدود یک هفته پیش نیز اعلام کرد شرکت مطرح و بزرگ آلکاتل-لوسنت فعال در حوزه تجهیزات مخابراتی را به ارزش 16.6 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

با وجود تمرکز اصلی نوکیا بر تجهیزات و سرویس‌های مخابراتی، این شرکت از نفوذ برند پرقدرت خود در بازار گجت های هوشمند آگاه است و در همین راستا قصد دارد هر از گاهی محصولاتی از قبیل تبلت و گوشی‌های هوشمند را به بازار عرضه کند.

این شرکت در قدم نخست تبلت نوکیا N1 اندرویدی را سال قبل روانه بازار کرد. این تبلت که از هر جهت مشابه با آیپد مینی اپل طراحی شده، به اندروید مجهز است و توانست در کشور چین که طرفداران بی شماری دارد، فروش بسیار خوبی را تجربه کند.

ولی هنوز بخش گوشی‌های هوشمند باقی مانده است. اخیرا یکی از مدیران ارشد نوکیای چین اعلام کرده که این شرکت در سال آینده میلادی به بازار گوشی‌های هوشمند مبتنی بر اندروید وارد خواهد شد.

ظاهرا تولید این گوشی‌ها در کارخانه ای واقع در سی‌چوان چین آغاز خواهد شد. نوکیا می‌خواهد بخش تحقیق و توسعه چین را نیز به همین استان منتقل کند.

► نرخ ایده آل سود بانکی از دید وزیر اقتصاد
سامسونگ بزرگترین فروشنده صفحه‌نمایش‌های UHD ◄

مطالب مرتبط
بنر