واتس اَپ اپلیکیشن iOS خود با قابلیت تماس صوتی را به روز کرد

دوشنبه ، 7 ارديبهشت 1394 ، 09:17

بانکی دات آی آر: واتس اپ، سرویس محبوب پیام رسانی موبایل که متعلق به فیس بوک میباشد، نسخه بروزشده ی اپ آیفون خود را منتشر کرده است. مطابق پیش بینی ها، این نسخه شامل قابلیت تماس واتس اپ میباشد که در اواخر ماه پیش در دسترس تمامی کاربران اندروید قرار گرفته است. این قابلیت تماس قابل قیاس با اسکایپ و سرویس facetime در iOS است. استفاده از این قابلیت هزینه ی دیتا دارد.."برای تماس با خانواده و دوستانتان به رایگان از واتس اپ استفاده کنید، حتی اگر آنها در کشور دیگری هستند. تماسها با واتس اپ بجای دقیقه شمار گوشی تلفنتان از اینترنت استفاده میکند"، در توضیحات اپ بروز شده ی واتس اپ چنین آمده است.
متاسفانه، قابلیت تماس واتس اپ به آرامی در دسترس قرار گرفت تا کاربران به یکباره با ان مواجه نشوند. در طی چند هفته ی آتی قابلیت تماس جدید در دسترس تمامی کاربران iOS قرارمیگیرد. پیش از انتشار نسخه تماس صوتی واتس اپ، سیستم پیامرسانی مدت مدیدی در دوره ی تست آزمایشی توسط کاربران بود.
واتس اپ نسخه 2.12.1 شمال قابلیت اشتراکگذاری 8 iOS ، دکمه ی فوری دوربین در چت ها، قابلیت ویرایش دفترتلفن در خود واتس اپ و قابلیت ارسال چندین ویدئو درآن واحد نیز میباشد. شما حتی میتوانید ویدئوها را پیش از ارسال قطع کرده یا بچرخانید. قابلیت اشترکگذاری iOS 8 به شما این مکان را میدهد که تصاویر، ویدئوها و لینکها از دیگر اپ ها را در واتس اپ به اشتراک بگذارید. و دکمه فوری دوربین به شما این امکان را میدهد که بی وقفه عکس و فیلم گرفته و یا تازه ترین عکس و فیلمهای دوربینتان را انتخاب کنید.
قابلیت تماس واتس اپ برای iOS چگونه کار میکند؟ اگر کسی از طریق واتس اپ با شما تماس بگیرد شما یک دکمه ی هشداراز سرویس پیامرسانی مشاهده خواهید کرد که نشان میدهد تماس از جانب چه کسی است. با جواب دادن تماس شما با گزینه هایی برای قطع صدا یا فعالسازی بلندگو مواجه میشوید. شما حتی میتوانید برای شخصی که تماس گرفته است پیام ارسال کنید. اگر قابلیت تماس واتس اپ برای iOS مشابه اپ اندروید باشد، شما یک ستون تماس خواهید داشت شامل تماسهای دریافتی، خروجی و ازدست رفته.
در سال 2009 واتس اپ کار خود را بعنوان یک اپ ساده پیامرسانی متنی آغاز کرد. چهرسال بعد، واتس سرویس پیام صوتی را اضافه نمود. و سپس  فیس بوک در فوریه 2014 واتس اپ را با  19میلیارد دلار ازآن خود کرد.  چندین ماه قبل، واتس اپ  a desktop client called WhatsApp Web   را راه اندازی کرد_ که آنرا میتواند با گوشی اندروید، بلک بری ویندوز فون و نوکیاs60 فعال کنید.
اوائل این ماه واتس اپ به 800 میلیون کاربر فعال در ماه رسید. واتس اپ از ماه اگوست در هر 4 ماه 100میلیون کاربر فعال ماهانه اضاف میکند. در ژانویه به 700میلیون کاربر فعال در ماه رسید. امروزه واتس اپ بیش از هر اپ پیامرسانی دیگری همچون facebook messengerکاربر دارد. فیس بوک اکنون حدود 1.4 میلیارد کاربر ماهانه دارد حال آنکه کاربران fbMSG به سختی به 600میلیون میرسد.

منبع: فوربس

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► گینه در صدر بدترین کشورها برای کسب و کار
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۷ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر