خلاقیت حساب شده مساوی جستجوی کار هوشمندانه تر

دوشنبه ، 7 ارديبهشت 1394 ، 09:54

بانکی دات آی آر: هفته ی گذشته، مقاله ای در FORBES دیدم درباره ی عجیب و غریب ترین اشتباهات در رزومه ها در سال 2012. که البته برای آن کارجویان اصلا خوب نیست.

آنچه بنظرم در مقاله جالب بود نمونه هایی از افراد بود که در طراحی و ارائه ی رزومه های خود به کارفرمایان از "خلاقیت حساب شده " استفاده کرده بودند_ که درنتیجه شمار متعددی از آنها استخدام شده بودند. بنا به تجربه ی من خلاقیت حساب شده ابزار بسیار موثری در جستجوی کار جرقه ای (Disruptive Job Search) است. بخصوص، وقتی کار کمیاب و رقابت بالاست.
خلاقیت حساب شده = رویکری منحصربفرد در جستجوی کار جرقه ای
جستجوی کار جرقه ای فرایند به یادماندنی کردن خود است. استفاده از خلاقیت حساب شده میتواند شیوه ی هوشیارانه ای در بکارگیری قدرت تاکتیکهای جرقه ای باشد.

مبانی جستجوی کار جرقه ای
چندوقت است که بدنبال کار میگردید؟ صادقانه، میتوانید به گذشته نگاهی انداخته و زمانی را که صرف این کار کرده اید محاسبه کنید؟ روزهاست، هفته هاست، یا ماههاست؟ میتوانید حدس بزنید چندساعت میشود؟ حال شمار مصاحبه های شغلی را به این مدت زمان تقسیم کنید تا مدت زمان جستجوی کار به ازای هر مصاحبه ی کاری را بدست آورید.
عدد بدست آمده چطور بنظرتان میرسد؟
بنظر من_چندان خوب نیست.
10مصاحبه برای گرفتن یک شغل
اگر کارجویی شما منجر به مصاحبه های کاری نمیگردد، به شما پیشنهادشغلی نیز ارائه نخواهد شد. درواقع، تجربه ی شخصی من نشان میدهد که یک جوینده ی کار پیش از گرفتن یک شغل تا حدود 10 مصاحبه ی کاری با شرکتهای مختلف را میگذراند. بازار کار رقابتی و عملکرد خود شما در مصاحبه ها اثر زیادی بر این تعداد دارد. اما بگذارید به این نکته بسنده کنم که شما میبایست با کمترین ساعات جستجو, مصاحبه های بیشتری داشته باشید.
شغل بعدی خود را با دریافت مشاوره ی شغلی از من زودتر پیدا کنید!
راه حل: کارجویی جـرقـه ای
واژه یا عبارت "جرقه ای" اخیرا در دنیای بازار و بازاریابی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.
تکنیکهای قدیمی فروش محصولات و خدمات دیگر کار نمیکنند. اینترنت و بخصوص رسانه های اجتماعی موجب شده اند که بازاریابان بدنبال راههای جدیدی برای جذب مخاطبانشان باشند. بنا بر اظهار متخصصان راه حل "جرقه ای بودن" در بازار بمنظور جلب توجه مخاطب است؛ بنحویکه کلید موفقیت برای شما تاثیرگذاری مثبت در این فرآیند است.
جرقه ای بودن به معنای اقدام از روی نادانی و سبک مغزی نیست_ به معنای غیرمنتظره بودن است.... البته بطریقی مطلوب. کارجویان میبایست به آنچه این بازاریابان میگویند توجه کنند.
همانند یک تاجر که خدماتش را به کارفرما میفروشد، این شیوه میتواند به کارجو کمک کند که در مصاحبه های بیشتری شرکت کرده و سریعتر استخدام گردد.
من به تازگی یک سری چهار قسمتی از ویدئوهای مربوط به این موضوع را تکمیل کرده ام. این آموزشها 100% رایگان هستند و مطمئنم که توصیه ها را مفید خواهید یافت.

منبع: linkedin

مترجم: مهرداد دستورانی

► فناوری‌های مرموز دوربین آیفون آینده اپل
"ساعت صفر" اینترنت ایران اینجاست ◄

مطالب مرتبط
بنر