افزایش استفاده از سیگارهای الکترونیک در میان دانش آموزان دبیرستانی آمریکا

سه شنبه ، 8 ارديبهشت 1394 ، 10:38

بانکی دات آی آر: براساس یک برنامه ی نظارتی درسطح ملی که توسط مراکز کنترل و پیشگیری بیماری(CDC) انجام گرفت، بین سالهای 2013 و 2014 مصرف سیگارهای الکترونیکی در بین دانش آموزان دبیرستانی آمریکا سه برابر شده است. نرخ مصرف این نوع سیگارها حتی از میزان مصرف سیگارهای معمولی در دبیرستانهای آمریکا نیز پیشی گرفته است. 13.4درصد دانش آموزان اعلام کردند که طی 30روز گذشته یک سیگار الکترونیکی کشیده اند، که این بیش از 9.2 درصد دانش آموزانی است که سیگار معمولی استفاده کرده اند.
درسال 2011 ، 15.8 درصد از دانش آموزان سیگار معمولی استعمال کرده اند؛ اماخبر خوب اینست که از آن زمان به بعد از این میزان کاسته شده است. با این حال، کماکان نگرانی هایی درخصوص سیگارهای الکترونیکی وجود دارد درصورتیکه درباره ی اثرات درازمدت آنها بر سلامتی اطلاعات اندکی وجود دارد. تام فریدن Tom Frieden رییس CDC در این خصوص تصریح میکند که "نوجوانی دوره ی زمانی مهمی برای توسعه ی مغز است. قرارگرفتن در معرض نیکوتین در سنین جوانی ممکن است موجب آسیبهای درازمدتی در توسعه ی مغز و بالارفتن اعتیاد شده، و به مصرف دائمی تنباکو منجر شود."
به رغم اینکه اداره ی غذا و دارو(FDA) رضایت خود برای ارائه ی قانون درباره ی سیگارهای الکترونیک را نشان داده است، بازار هنوز نسبتا تنظیم نشده باقی مانده است. آپریل گذشته برخی قوانین اولیه دراین خصوص صادر شد، که فروش به افراد زیر سن قانونی را منع کرد، حال آنکه انتظار میرود قانون نهایی ژوئن همین سال وضع گردد. سال گذشته، فروش سیگارهای الکترونیکی در سراسر ایالات متحده آمریکا از مرز 205میلیارد دلار نیز گـذشـت.

منبع: فوربس

مترجم: مهرداد دستورانی

► دانمارک در صدر بهترین کشورهای جهان برای کسب و کار
کارآفرین چینی اکنون ثروتمندترین زن خود-ساخته جهان است ◄

مطالب مرتبط
بنر