تصویب یک فوریت طرح عملیات بانکی بدون ربا

سه شنبه ، 8 ارديبهشت 1394 ، 13:28

بانکی دات آی آر: نمایندگان مجلس یک فوریت طرح عملیات بانکی بدون ربا را به تصویب رساندند.

به گزارش ایسنا، طرح عملیات بانکی بدون ربا دارای 67 ماده است که در جلسه علنی امروز سه شنبه یک فوریت آن با 151 رای موافق، 4 رای مخالف و 7 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

این طرح به امضای 21 نماینده رسیده است که حجت‌الاسلام مصباحی مقدم به ارائه توضیحاتی در خصوص بخشی از جزییات آن پرداخت.

مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود به عنوان مخالف فوریت این طرح گفت که بهتر است این طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوطه مورد رسیدگی قرار گیرد چون ممکن است بررسی آن به صورت فوریت باعث ضربه به بخش تولید شود.

وی در توضیح گفت: امروز دولت با داشتن حدود 70 هزار میلیارد تومان بدهی به بانک‌ها یکی از بالاترین بدهکاران بانکی است در چنین شرایطی می‌خواهیم تولید را سر و سامان دهیم که قطعا با کمک بانکها نیاز داریم.

لاهوتی افزود: نگران این هستم که با این طرح بانکها نتوانند به تولید کمک کنند و در نهایت تولید متضرر شود آن هم در سالی که باید تمامی تلاش‌ها برای بازسازی تولید کشور معطوف شود.

محمد علی‌پور نماینده ماکو نیز به عنوان موافق فوری این طرح گفت: سیستم بانکداری در سال 1362 به تصویب رسید و اکنون بیش از 30 سال از اجرای این مصوبه در کشور می‌گذرد. قطعا اکنون زمان اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سیستم بانکداری است.

وی افزود: در حال حاضر بانکها به مردم وام می‌دهند اما سود و زیانش یکی است و این برخلاف مشارکت اسلامی است که همه چیز به سمت تسهیلات گیرندگان سوق پیدا کند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه این طرح دارای پشتوانه کارشناسی قوی است گفت: این طرح نقاط ضعف سیستم بانکداری فعلی را برطرف کرده و اشکالات را رفع می‌نماید و همچنین سودها را واقعی‌تر می‌کند.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۹ اردیبهشت ۹۴
پتروشیمی مبین 290 تومان در بورس قیمت خورد ◄

مطالب مرتبط
بنر