6 اشتباه مربوط به رسانه های اجتماعی که باید درجستجوی شغلی از آنها پرهیز نمود

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 10:24

بانکی دات آی آر: برای بسیاری از جویندگان کار، اینترنت دو دنیای متفاوت را ارائه میکند. یکی شامل با دوستان بودن از طریق شبکه های اجتماعی بوده، و دیگری بر جدیت در جستجوی کار تمرکز دارد.
نزدیکتر شدن دنیا به هم میتواند به محیط مفرح رسانه های اجتماعی منتج گردد, و این امر از آنجاییکه بسیاری از کارفرمایان برای تشخیص شایستگی کاندیدهای شغلی از تحقیق آن لاین استفاده میکنند، مشکلاتی را در جستجوی کار بوجود میآورد. اگر بدنبال کار میگردید، این اشتباهات میتواند مانع فرایند کار-جویی شما گردد؛ همانطور که در گذشته برای دیگران چنین بوده است. در اینجا 6 اشتباه مربوط به رسانه های اجتماعی که باید درجستجوی شغلی از آنها پرهیز نمود، ارائه میگردد:
1)باز گذاشتن صفحه ی پروفایل خود در برابر دیگران
اگر یک برنامه ی جستجوی شغلی را دنبال میکنید، اکنون وقت آن است که پروفایل شخصی خود را بصورت خصوصی تنظیم کنید. انجام این کار موجب میگردد که اطلاعات شخصی تان تنها برای فهرست دوستانتان قابل رویت باشد_نه برای کارفرمایان که اطلاعاتی را که میتواند موجب حذف شما از لیست کاندیداتوری شوند، کنکاش میکنند.
2)درج نام و نام خانوادگی واقعی در پروفایلتان
در سایتهایی مانند فیس بوک، استفاده از هر نامی بغیر از نام واقعی دشوار است. اما اگر میخواهید زندگی خصوصی و کارجویی حود را جدا نگاه دارید، الان وقت آنست که راهی برای تغییر نامتان بیابید. اگر نمیتوانید نامها را در سایتها تغییر دهید، غیرفعالسازی موقتی آنها را مورد ملاحظه قرار دهید. یا پست اطلاعات غیرحرفه ای را متوقف کنید_یا اطلاعاتی را که یافتن شان در این دوره و زمان بسیار آسان است.
3)نمایش عکسهای غیرحرفه ای پروفایل
یک کارفرما مجبور نیست که در لیست دوستانتان باشد تا عکس پروفایلی را که برای نمایش گذاشته اید ببیند. پس مطمئن شوید که عکس نامناسبی را (که مثلا در حالت دراز کشیده هستید) بعنوان تصویر پروفایلتان قرار ندهید. در عوض، از عکسی حرفه ای و رسمی استفاده کنید. اگر یک کارفرما در گوگل نامتان را جستجو کند، هر عکسی که در پیوند با پروفایلتان باشد در صفحه ی اول نتایج جستجو ظاهر میگردد.
4)اجازه دادن به دوستان برای پست نظرات غیرحرفه ای
مدیران اغلب نظرات اهانت آمیز گذاشته شده در پروفایل را مورد قضاوت قرار میدهند.  پس اگر پروفایلتان از سوی مدیران استخدامی قابل رویت است، اطمینان حاصل کنید که تمامی نظرات محترمانه و مناسب باشند.
5)توئیت کردن درباره ی رفتارهای شغلی بد
شاید بخواهید برای دوستتان توئیت کنید که برای بار سوم در این هفته باوجود دیر رسیدن به سر کار، قـِسـِر در رفتید. اما در حین جستجوی کار، بهتر است از این نوع توئیتها پرهیز کنید زیرا در نظر یک کارفرما که بدنبال سنجیدن اخلاق شغلی شماست، بـد جلوه میکند.
6)بدگویی از کارفرمای کنونی/پیشین
بسیاری از مردم دوست دارند که درباره ی اینکه چطور همکار یا رییسشان آنها را دیوانه کرده اند، نظر دهند. در نظر داشته باشید که کارفرمایان دورنگر بدنبال این نوع از اطلاعات خواهند بود، پس از اظهارات اینچنینی خودداری کنید.
کوچکترین اشتباهاتی که درحال بازی در رسانه های اجتماعی مرتکب میشوید میتوانند تفاوت بزرگی در وضعیت استخدامتان ایجاد کنند. پس اگر میخواهید دنیای تان در شبکه های اجتماعی و دنیای تان در کارجویی  همزیستی مناسبی داشته باشند، این نکات را به خاطر بسپارید.

 

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► انتخابهای شغلی که در 20سال آتی از آنها پشیمان خواهید شد
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۹ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر