انتخابهای شغلی که در 20سال آتی از آنها پشیمان خواهید شد

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 11:10

بانکی دات آی آر: هرروز در دنیای کاری خود با انتخابهایی مواجه میشویم که در دراز مدت بر ما تاثیر میگذارند. آیا باید برای آن پروژه ی جدید داوطلب شوم؟ آیا باید درخواست اضافه حقوق کنم؟ آیا باید درخواست مرخصی(تحصیلی-مسافرتی) کنم؟ آیا باید با اضافه کار موافقت کنم؟
اما گاهی ما بزرگترین انتخابهایی را که میتواند موجب شود 20سال دیگر با غرور و رضایت به دوره ی شغلی خود بنگریم، از دست میدهیم.
در اینجا برخی انتخابهای شغلی را که غالبا انجام میدهیم اما در 20 سال آینده موجب پشیمانی عمیق مان خواهد شد، ارائه میکنیم:
وانمود کردن به آنچه که نیستیم
شاید شما برای تحت تاثیر قراردادن رییس خود وانمود میکنید که ورزشدوست هستید، یا برای حفظ آرامش درباره ی چیزی سخن نمیگویید. شاید وانمود میکنید که در چیزی متخصص هستید. اما انجام مستمر این کار برای خودتان هم کار درستی نبوده و موجب میشود احساس تهی بودن کنید.
تصمیمگیری فقط بر اساس پول
خواه درباره ی حقوق و دستمزد شخصی تان یا بودجه ی پروزه تان باشد، تصمیمگیری فقط و تنها فقط بر اساس پول هرگز ایده ی خوبی نیست. البته که توجه به اعداد و ارقام مهم است، اما بسیاری عوامل دیگر نیز وجود دارند_شامل احساس درونی تان_ که باید مورد ملاحظه ی شما قرار گیرند.
فکرکردن به اینکه میتوانید چیزی از این شغل را تغییر دهید
این نوع فکرکردن به شغل، بسیار شبیه یک رابطه است.  "این یک شغل عالی بود، اگر فقط...." این نوعی هشدارواخطار است. شما قادر به تغییر چیزهایی که بصورت بنیادین نادرست هستند نمیباشید، مگر اینکه نقش رهبری را داشته باشید.
کارکردن 50 ، 60 ، 80 ساعت در هفته
شاید فکر میکنید که باید اینقدر کار کنید_زیرا این مورد انتظار است، زیرا پول نیاز دارید، زیرا میخواهید به چشم رییستان خوب بیایید_ اما هیچ کسی نیست که در بسیتر مرگ باشد و بگوید "وای خدای من، ای کاش وقت بیشتری را صرف کار میکردم."
دوستان و خانواده را در درجه ی آخر قرار دادن
موفق بودن در شغل تان به معنای اینست که حامیانی دوروبر شما هستند_و اغلب آنها همکاران و کارکنان تان نیستند، آنها دوستان و خانواده تان میباشند. موفقیت شغلی تان به تخریب این ارتباطات نمی ارزد.
مدیریت خــُرد همـه چیز
این به تیم و کارکنان تان مربوط میشود، و البته در کل به زندگی. اگر به جای اینکه گاهی اجازه دهید زندگی خود رخ دهد همه چیز را ریزبه ریز مدیریت کنید، خود را مدام درگیر نگرانی و دغدغه خواهید یافت.
پرهیز از اشتباه
اگر بصورت فعال و شدید از اشتباه در شغلتان پرهیز داشته باشید، پس ریسک نمیکنید.حال آنکه ادامه ی حفظ وضعیت موجود، برایتان تحول و پاداشی نیز به بار نخواهد اورد. ریسک کنید. اشتباه کنید. به آن تن داده و از آن یادبگیرید.
تنها بخود فکرکردن
بهترین استراتژی شبکه ای که میتوانید داشته باشید، فرصتجویی برای کمک به دیگران است. اگر همواره خود و نیازهایتان را در ابتدا قرار دهید، میبینید که خیلی به پیش نمیروید.

ارزش ندادن به شادی خودتان
این حقیقت تلخی است که انسانها اغلب براین باورند که میتوانند شادی را به بعدا موکول کنند، اما گاهی این بعدا نمی آید. امروز شاد بودن را در اولویت خود قرار دهید. این ممکن است به معنای تعویض شغل باشد، و یا به معنای انتخاب شادتر بودن با همبن شغلی که دارید.

► چرا استراتژیهای فروش دیروز منسوخ شده اند
6 اشتباه مربوط به رسانه های اجتماعی که باید درجستجوی شغلی از آنها پرهیز نمود ◄

مطالب مرتبط
بنر