طراحی دستکش برای لمس واقعیت مجازی با کمک فشار هوا

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 12:42

بانکی دات آی آر: روند توسعه و پیشرفت تکنولوژی های مربوط به واقعیت مجازی تا کنون در زمینه صدا و تصاویر پیشرفت های چشم گیری داشته است. اما نباید فراموش کرد که همگان در حال حاضر چشم به راه لمس هرآنچه هستند که به واقعیت مجازی مربوط است. گروهی از دانشجویان و مهندسان در دانشگاه رایس دست به ابداع یک جفت دستکش هوشمند زده اند که امکان تعامل با اشیاء مجازی را برای افراد ممکن می سازد.

به گزارش یک پزشک، برخلاف سیستم های طراحی شده قبلی که بر سیستم ها لرزاننده یا ارتعاش تکیه داشتند، این دستکش راه ساده تری در پیش گرفته است. مخازن کوچک هوا که در نوک و یا سطح انگشتان تعبیه شده و به دستان کاربردر زمان برخورد با یک سطح فشار وارد می کند. این روش به کاربر امکان درک و لمس اشیاء فیزیکی را می دهد.

تاکنون این تیم به چگونگی ترجمه اشیاء طراحی شده در بازی ها برای این دستکش اشاره ای نداشته است. تنها واضح است که مخازن هوا درون دستکش با پر و خالی شدن به کاربر اجازه درک سطوح اجسام و درک ابعاد آنها را می دهد.

طراحی دستکش به گونه ای صورت گرفته که حرکات دست را محدود نمی کند و وزن ۳۶۰ گرمی باعث شده تا حمل و تکان دادن آن برای کاربر بسیار ساده باشد.

► اپلیکیشن سامسونگ برای کمک به آلزایمری‌ها
این رباط کوچک اجسامی به وزن دو هزار برابر خود را جابه‌جا می‌کنند ◄

مطالب مرتبط
بنر