اپلیکیشن سامسونگ برای کمک به آلزایمری‌ها

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1394 ، 13:22

بانکی دات آی آر: بیماری آلزایمر یک بیماری عصبی مزمن است که معمولاً در طول زمان پیشرفت کرده و بدتر می‌شود. یکی از اولین نشانه‌های آلزایمر، از دست دادن حافظه کوتاه مدت است که منجر به فراموشی اطرافیان و اعضای خانواده است و زندگی را بسیار سخت می‌کند. گوشی‌های هوشمند می‌توانند به ابزارهای مهمی برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر بدل شوند. این افراد به طور مداوم نیاز به یادآوری و مرور خاطرات دارند تا ذهن‌شان هنوز به فعالیت ادامه داده و به طور کامل پاک نشود. شرکت سامسونگ الکترونیکس تونس با همکاری انجمن آلزایمر این کشور اپلیکیشنی به نام Backup Memory طراحی کرده است که می‌تواند عکس‌های خانوادگی و تصاویری از وقایع مهم زندگی را به افراد آلزایمری نشان دهد تا سعی کنند اعضای خانواده را به یاد بیاورند. این تصاویر از قبل روی گوشی آپلود شده و برای هر عکس توضیحاتی مختصر نوشته می‌شود. هنگامی که یکی از این اعضای خانواده د رحال نزدیک شدن به فرد آلزایمری است، گوشی‌های تلفن همراه این دو از طریق بلوتوث با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و عکس‌های مرتبط با عضو خانواده به صورت یک نوتیفیکیشن روی گوشی فرد آلزایمری ظاهر می‌شوند. دیدن و مرور این آلبوم عکس به فرد کمک می‌کند ذهنش خاطرات گذشته را به یاد بیاورد و عضو خانواده را بشناسد. حداکثر برد شناسایی دستگاه‌ها ۳۳ فوت (۱۰ متر) است.

دکتر مریم لبیدی، متخصص امراض دوران پیری و عضو انجمن آلزایمر تونس می‌گوید از این اپلیکیشن برای یاداوری خاطرات و اطلاعات ذهنی چندین بیمار استفاده شده که نتایج آن بسیار امیدوارکننده و مثبت بودند. آن‌ها از این برنامه با آغوش باز استقبال کردند. دکتر لبیدی می‌گوید از طریق تحریک شناختی می‌توانیم به این افراد کمک کنیم اثرات مخرب آلزایمر کاهش یافته و حافظه کمی طولانی‌تر اطلاعات را نگه‌داری کند.

سامسونگ الکترونیکس تونس هنوز در حال کار و توسعه این اپلیکیشن است و امیدوار است بتواند قابلیت GPS را نیز بدان اضافه کند تا شاید از این طریق زندگی برای افراد آلزایمری کمی ساده‌تر شود. این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فرانسه از طریق Google Play قابل دانلود و استفاده است.

► جزئیات جدیدی از تبلت سرفیس پرو 4
طراحی دستکش برای لمس واقعیت مجازی با کمک فشار هوا ◄

مطالب مرتبط
بنر