راههایی برای اینکه رییسی واقعا به یادماندنی باشید

يكشنبه ، 13 ارديبهشت 1394 ، 08:28

بانکی دات آی آر: من همه ی روسایم را به یاد میآورم. برخی بد بودند و بیشترشان خوب.
اما تنها یکی از آنها واقعا "به یادماندنی" بود_به بهترین شکل ممکن.
روسای به یادماندنی کیفیتهایی دارند که نه غالبا بر روی کاغذ، بلکه در جاییکه از همه مهمتر است نمود پیدا میکنند: در قلب و ذهن افراد تحت ریاست شان.
در اینجا به 3 مورد از این کیفیتها اشاره میکنیم:

آنها به چیزهای باورنکردنی باور دارند
بیشتر افراد سعی در دستیابی به دست یافتنی ها دارند؛ بهمین دلیل است که بیشتر اهداف و مقاصد "افزایشی"  هستند تا "غیرقابل تصور".
روسای به یادماندنی انتظار زیادی دارند_ هم از خودشان و هم دیگران. و به شما نشان میدهند که چگونه باید به آن انتظارات رسید. آنها شما را همراه خود به آنچه که باورنکردنی بنظر میرسد، میبرند.

آنها در بی ثباتی و عدم قطعیت، فرصت میبینند
در بیشتر مشکلات غیرمنتظره، موانع پیش بینی نشده، بحرانهای عمده و .. اکثر روسا بادبانها را پایین کشیده، دریچه ها را پشت سر خود بسته و به امید خروج از طوفان مینشینند.
تعداد اندکی نیز بحران را همچون فرصت میبینند. انها میدانند که وقتی کارها نسبتا خوب پیش میرود، انجام تغییرات عمده و حتی ضروری بسیار دشوار است.
آنها میدانند که ایجاد کانالهای جدید فروش وقتیکه یک رقیب عمده وارد بازار میشود، بسیار ساده تر است. انها میدانند که ساماندهی مجدد عملیات ساخت و تولید، وقتیکه جریان تدارکات و اجزا از هم گسیخته است، بسیار آسانتر میباشد.
روسای به یادماندنی بی ثباتی و عدم قطعیت را نه بعنوان یک مانع بلکه بعنوان عامل تواناساز میبینند. انها برای اطمینان بخشی، انگیزه دهی و الهام بخشی  دست به ساماندهی مجدد، شکلدهی دوباره و مهندس مجدد میزنند_ ودر این فرایند سازمان خود را قدرتمندتر میکنند.

آنها احساستشان را در آستین خود دارند
روسای خوب حرفه ای هستند. روسای به یادماندنی بسیار حرفه ای میباشند و البته بسیار همانند یک انسان عادی. وقتی کارها بخوبی پیش میرود هیجان خالص از خود نشان میدهند. برای کار سخت و تلاش مضاعف خالصانه سپاسگزاری میکنند. آنها  گاهی در مورد خود نیز ناامیدی نشان میدهند. انها جشن میگیرند، همدلی میکنند و نگران میشوند.
در یک کلام ، آنها نیز انسان هستند. حرفه ای بودن قابل تحسین است_ اما حرفه ای بودن با ترکیبی از انسانیت الهامبخش است.

آنها بصورت همکارانه رهبری میکنند، نــه با زور
هر رییسی یک عنوان دارد. این عنوان به آنها حق مدیریت و ریاست بر دیگران، تصمیمگیری، و ساماندهی و تنظیم مقررات را میدهد.
روسای به یادماندنی رهبری میکنند زیرا کارکنان شان از آنها میخواهند که اینکار را انجام دهند. آنها از اشخاص و کارکنان خود انگیزه و الهام میگیرند، نــه از عنوان شان.
با اقدامات و سخنان شان این احساس را به کارکنان میدهند که دارند "بــا" رییس و نـه "برای" وی، کار میکنند. خیلی از روسا حتی نمیدانند که تفاوتی میان اینها وجود دارد، اما روسای به یادماندنی میدانند.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► 9 چیزی که روسای فوق العاده به کارکنان خود میدهند
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۳ اردیبهشت ۹۴ ◄

مطالب مرتبط
بنر