لپ‌تاپ فوق سبک لنوو راهی بازار شد

يكشنبه ، 13 ارديبهشت 1394 ، 10:09

بانکی دات آی آر: لپتاپ سری LaVie لنوو که با وجود سخت افزار بسیار قدرتمند، دارای وزنی فوق العاده کم است از امروز راهی بازار شده است.
به گزارش دیجی کالا، اگر به دنبال یک لپ‌تاپ سبک وزن هستید اما خرید مک‌بوک جدید اپل را اشتباه میدانید، احتمالا شانس به شما رو کرده است. همانطور که لنوو قول داده بود، این شرکت از امروز فروش لپ‌تاپ های LaVie Z و LaVie Z 360 را آغاز کرد.

هر دوی این دستگاه‌ها 13 اینچی هستند و لنوو تلاش کرده با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید، وزن این لپ‌تاپ را به سبک‌ترین حالت ممکن برساند. لنوو برای تولید این لپ‌تاپ با شرکت NEC ژاپن همکاری داشته و از صفحه نمایش‌های IGZO برای کاهش هر چه بیشتر وزن و مصرف باتری بهره برده است.

این لپ‌تاپ ها که نخستین بار در CES امسال رونمایی شد، دارای صفحه نمایشی با رزولوشن QHD، پردازنده نسل پنجم Core i7 اینتل، هشت گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD هستند. تفاوت مدل 360 با مدل معمولی در تبدیل پذیری آن است که با یک پرخش صفحه نمایش به تبلت تبدیل می‌شود.

اما وزن این لپ‌تاپ؟ مدل Z و استاندارد LaVie دارای وزنی 848 گرمی است که به نظر رقیبی در بازار برای آن یافت نخواهد شد. مدل پایه Lavie Z با قیمت 1700 دلار و مدل 360 آن نیز با قیمت 1850 دلار راهی بازار خواهد شد که البته قیمت بالایی برای یک لپ‌تاپ محسوب می‌شود.

ممکن است لنوو در آینده ای نه چندان دور مدل پایین تر آن را نیز معرفی کند، اما در حال حاضر باید قیمت بالایی برای خرید سبک وزن‌ترین لپ‌تاپ قدرتمند بازار بدهید.

► پرچمدار جدید مایکروسافت
ترکیبی از هنر و قدرت در یک گوشی ◄

مطالب مرتبط
بنر