تاخیر در معامله سهم تازه وارد بورس

يكشنبه ، 13 ارديبهشت 1394 ، 11:15

بانکی دات آی آر: شرکت تازه وارد پتروشیمی مبین در سومین روز حضور در تالار شیشه ای به دلیل تغییر سهمیه متقاضیان خرید با تاخیر معامله می شود.

به گزارش ایسنا، شرکت پتروشیمی مبین که به عنوان سومین عرضه اولیه سال در روز سه شنبه گذشته وارد بورس شد و با کشف قیمت 120 تومانی باعث رضایت سهامداران شد، امروز در سومین روز حضور در تالار شیشه ای، با تاخیر معامله می شود.

علت تاخیر در معامله این سهم تازه وارد که در روز چهارشنبه از صف خرید بیش از یک میلیاردی برخوردار شده و رکورد تقاضا را شکسته بود، تغییر سهمیه متقاضیان خرید " مبین" از 10 به 100 هزار سهم اعلام شده است.

به این ترتیب مدیر عملیات بازار شرکت بورس در ابتدای معاملات امروز اعلام کرد با توجه به مشکلات پیش آمده در نماد این شرکت مبین در راستای فراهم کردن شرایط یکسان برای کلیه فعالین بازار سفارش گیری در این نماد معاملاتی راس ساعت 9 و 15 دقیقه و با محدودیت حجمی هر سفارش 100 هزار سهم انجام می شود، لذا نسبت به ارسال مجدد سفارش در سامانه اقدام لازم صورت پذیرد.

اما این مهم انجام نشد و مدیریت بازار در پیغام دیگری اعلام کرد نماد معاملاتی مبین راس ساعت 9 و 30 دقیقه آماده انجام معامله است، اما این وعده نیز عملی نشد و سهامداران در انتظار بازگشایی نماد این شرکت باقی مانند.در نهایت نماد این شرکت در ساعت 10 و 10 دقیقه مورد بازگشایی گرفت و از صف خرید یک میلیاردی و 400 میلیونی برخوردار شد.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۱۴اردیبهشت ۹۴
ایده مایکروسافت برای مقابله با رقبا ◄

مطالب مرتبط
بنر