بانکی دات آی آر: وقتی که افراد مدت زمان زیادی را بدنبال شغل میگردند، مشتاقند که هر چیزی را که رزومه شان را برجسته تر میسازد امتحان کنند: جوهر قرمز، فونتهای غیرمعمول، کاغذهای ارغوانی، صفحه آرایی.
این کارها را نکنید.
استخدامکنندگان و دوایر منابع انسانی تنها تحت تاثیر سه چیز قرار میگیرند:
• ترکیب درستی از مهارتها، تحصیلات و دستاوردها.
• توان بازتاب و تقویت سریع و اجمالی این اطلاعات
• یک شکل ترتمیز، مرتب و خوانا برای رزومه
آنها زمان تفکیک حقایق از خلاقیتها (در درون رزومه )را ندارند. و همچنین در صورت استفاده از رنگها، فونتها و صفحه آرایی های نا متداول, احتمال بهم خوردن اطلاعات شما در برنامه های رایانه ای وجود دارد. به گفته ی یک کارفرما : "اگر یک رزومه شسته رفته و مرسوم بنظر بیاید، امکان اینکه جدی گرفته شود بیشتر است"
بهترین راه جلب توجه این است که رزومه ی شما متمرکز و شفاف باشد. شما اطلاعاتی را شرکتها بدنبالشان هستند، در رزومه ی خود لحاظ کنید؛ و به سبب دستاوردهایتن بخود اعتبار بدهید.
منبع: carreralism.com
مترجم: مهرداد دستورانی
► 8 عادت افراد شدیدا کاریزماتیک
جویندگان کار! 8 گام کلیدی برای رسیدن به شغلی که استحقاقش را دارید ◄