10 موضوع ناراحت کننده‌ی گوشی‌های سامسونگ گلکسی S6 و S6 Edge

سه شنبه ، 15 ارديبهشت 1394 ، 14:32

بانکی دات آی آر: این مساله برای همگان، آشنا به نظر می‌رسد. شما یک تلفن همراه هوشمند خریداری می‌کنید و پس از چند هفته استفاده و دوست داشتن قابلیت‌های جدید آن، مشکلاتی را می‌یابید که به شدت ناراحت کننده هستند و کاربر را خسته می‌کنند.
به گزارش دیجی کالا، این مساله برای همگان، آشنا به نظر می‌رسد. شما یک تلفن همراه هوشمند خریداری می‌کنید و پس از چند هفته استفاده و دوست داشتن قابلیت‌های جدید آن، مشکلاتی را می‌یابید که به شدت ناراحت کننده هستند و کاربر را خسته می‌کنند. این مسائل، دامنه‌ی وسیعی از مشکلات سخت افزاری تا محدودیت‌های نرم افزاری را شامل می‌شوند؛ برای مثال بد بودن محل دکمه روشن خاموش کردن یک تلفن که در جایی دور از دسترس انگشت شست است؛ و این تنها یک نمونه کوچک است. هرچه تلفن جدیدتر باشد، این مسائل کمتر پیش می‌آیند اما این بدان معنا نیست که پرچم‌داران شرکت‌ها در برابر ایراد‌های طراحی ایمن هستند. در اینجا به ده مشکل پرچم داران سامسونگ می‌پردازیم.

1. احساس کثیفی


به دلیل قرار دادن Gorilla Glass در بدنه گوشی‌های سامسونگ گلکسیS6  وS6 edge، هر دو به شدت جاذب اثر انگشت هستند. تمامی کارمندان سامسونگ در کنفرانس MWC2015 ، یک پارچه میکرو فایبر در جیب خود داشتند و گوشی‌ها را از اثر انگشت‌های متعدد دائماً تمیز می‌کردند.

2. نیاز به داشتن دستان دراز


به دلیل قرار گرفتن دکمه خاموش  و روشن در سمت چپ و بالای گوشی، کار کردن با تلفن با یک دست، کاری نا ممکن به نظر می‌رسد.

3. رابط کاربری TouchWiz ارتقا یافته است اما هنوز به پختگی کامل نرسیده است.


رابط کاربری ارتقا بسیاری یافته و حتی در دو پرچم‌دار جدید به نقطه خوبی رسیده است اما هنوز هم ایراد‌ها در باز کردن برنامه های جاری و بخش‌های دیگر دارد.

4. ساختار منوهای پیچیده


این مساله در گوشی‌های سامسونگ به چشم می‌خورد که ساختار طراحی منوها بسیار پیچیده است. برای مثال Air wake up در منوی  Accessibility > Dexterity and Interaction وجود دارد اما با اینکه این تنظیم برای افراد با ناتوانی‌های حرکتی هم مفید است اما قرار گرفتن این تنظیم در دو منوی مختلف کاری گمراه کننده به نظر می‌رسد.

5. رنگ‌های محدود برای آیکون‌ها


می‌توان رنگ آیکون برنامه‌ها را مطابق سلیقه تغییر داد اما این رنگ‌ها از پیش تعریف شده‌اند و قابل تغییر نیستند. این مساله به این دلیل ناراحت کننده است که در نسخه‌ی جدید رابط کاربری شما می‌توانید تم‌ها را مطابق سلیقه خود تغییر دهید اما محدوده رنگی آیکون‌ها به طوری محدود است که هماهنگ کردن تم‌ها و رنگ آیکون‌ها دشوار خواهد بود.

6. حالت اتومبیل


وضعیت اتومبیل در نسخه قبلی Touchwiz وجود داشت و با به روز رسانی نسخه‌ی جدید این حالت مفید، برداشته شد. حالت اتومبیل بسیار مناسب و امن برای استفاده از تلفن همراه در اتومبیل بود.

7. پانل مرکز پیغام‌ها


در رابط کاربری جدید شما می‌توانید تنظیمات اولیه و مهم مانند Wi-Fi, Bluetooth, NFC را مشاهده و در صورت تمایل با کشیدن آن به سایر تنظیمات هم دست یابید. این منو کار ما را از جهت رفتن مکرر به تنظیمات در منو آسان می‌کند اما برای کسانی که تمایل به از دست دادن شارژ گوشی خود ندارند، کمی آزار دهنده است.

8. گوشه های Galaxy S6 Edge


همه ما عاشق طراحی فوق‌العاده Galaxy S6 Edge هستیم اما گوشه های فلزی این گوشی، کار کردن با آن در دست را دشوار می‌سازد.

9. تنظیمات گوشه Galaxy S6 Edge


تنظیمات قرار گرفته در گوشه به خوبی عملکرد ندارند. این شاید به دلیل طول کشیدن مدت پاسخگویی و نیز حساسیت کم این قسمت از صفحه نمایش باشد.

10. یک کارت حافظه و یک باتری قابل تعویض


برای کاربران سامسونگ، قابل تعویض بودن باتری و کارت حافظه، نکته مثبتی به شمار می‌رفت اما برداشتن این دو ویژه مثبت که دارندگان سامسونگ به آن عادت کرده بودند، بسیار ناامیدکننده است.

► انتقاد مایکروسافت از گوگل
باتری‌ جدید تسلا ◄

مطالب مرتبط
بنر