یارانه تولید هنوز پرداخت نشده است

سه شنبه ، 15 ارديبهشت 1394 ، 14:42

بانکی دات آی آر: نماینده مردم رودبار در مجلس گفت: هنوز هیچ یارانه‌ای به بخش تولید پرداخت نشده و نه تنها در سال جاری این اتفاق نیفتاده است بلکه سهم یارانه تولید در سال‌های گذشته نیز پرداخت نشده است.

عطاءالله حکیمی در گفت‌وگو با ایسنا، خاطرنشان کرد: انتقادی که به تیم اقتصادی دولت می‌شود توجه بیش از حد به ظرفیت‌های خارجی و معطوف شدن به توافق با غرب است و به نظر می‌رسد دولت بیش از حد دل به توافق هسته‌ای بسته است.

وی افزود: توان داخلی ظرفیت این را دارد که با توجه ویژه بسیاری از مشکلات حوزه اقتصاد را حل کند و چرخ اقتصاد را به حرکت بیاندازد، اما با گذشت دو سال از دولت اتفاق جدی و ملموسی در این حوزه نیفتاده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: تنها اتفاقی که در اقتصاد افتاده کنترل تورم در کشور است که تکیه دولت به آن نیز بسیار ملموس است که این امر نیز یک موضوع پیچیده و بسیار تأثیرگذار نیست چرا که دولت با کنترل نقدینگی و اتخاذ سیاست‌های انقباضی از سوی بانک مرکزی توانسته است به نوعی تورم را کنترل کند.

وی ادامه داد: دولت دو سال فرصت دارد تا با توجه به توان داخلی و بالفعل کردن ظرفیت‌های طبیعی و صنعتی در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کند و با برنامه‌ریزی اصولی و اعتماد به توان داخلی می‌توانیم در آینده شاهد گشایش اقتصادی باشیم.

حکیمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نابسامانی ایجاد شده در وضع مسکن، گفت: بعد از تصمیم دولت برای کاهش نرخ سود بانکی مشکلاتی در حوزه مسکن اتفاق افتاد اما باید توجه داشت این مشکلات مقطعی است و مشکلات کلان حوزه مسکن وابستگی به عرصه اقتصاد دارد، چرا که مسائل اقتصادی یک زنجیره به هم پیوسته است و شاخصه‌های اقتصادی از یکدیگر مستقل نیستند.

وی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم با استفاده از الگوهای توسعه موفق در کشورهایی نظیر مالزی و کره یعنی توجه به توان داخلی و تعامل مثبت با کشورهای دوست برای استفاده از ظرفیت‌های تکنولوژی و سخت‌ افزاری آنها، اقتصاد را نجات دهیم، اما اگر تنها تمرکز خود را صرف مسائل خارجی کنیم این اتفاق رخ نخواهد داد.

این عضو کمیسیون اقتصادی در پایان تأکید کرد: دولت به تنهایی نمی‌تواند شبکه اقتصادی کشور را بهبود بخشد و مجلس نیز در این مسیر باید همراه دولت باشد و ضعف‌هایی نیز در این حوزه متوجه مجلس است که باید مرتفع شود که یکی از آنها نبود قوانین طولانی مدت و کلان در حوزه اقتصاد است، به طوری که ما هرساله شاهد تغییر قوانین توسط مجلس هستیم.

► اجرای 100 پروژه اشتغالزایی برای کاهش فقر در کشور
آخرین فرصت سپرده گذاری با نرخ 22 درصد ◄

مطالب مرتبط
بنر