پیشرفت پروژه ایران ال ان جی

چهارشنبه ، 16 ارديبهشت 1394 ، 11:59

بانکی دات آی آر: مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز همزمان با برگزاری بیستمین نمایشگاه صنعت نفت از تحقق پیشرفت 35 درصدی پروژه ایران ال ان جی در سال 1393 خبر داد.

به گزارش ایسنا، علیرضا کاملی در حاشیه بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت ایران گفت: سال گذشته پیشرفت پروژه ایران ال ان جی با مدیریت شرکت مایع سازی گاز طبیعی ایران به بیش از 35 درصد رسید.

وی افزود: پروژه ایران ال ان جی با شراکت، شرکت ملی صادرات گاز ایران با 49 درصد سهم، صندوق های بازنشستگی پس انداز و رفاه کارکنان صنعت نفت با 50 درصد سهم و شرکت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی‌ کارکنان صنعت نفت با یک درصد سهم در حال اجرا است.

کاملی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای عالی مدیریت و برنامه ریزی اقتصادی ریاست جمهوری، وزارت نفت مکلف است با توجه به سیاست های اصل 44 قانون اساسی به نحوی برنامه ریزی نماید که از طریق پذیره نویسی و واگذاری سهام، سهام خود و شرکت های تابعه وزارت نفت در شرکت یاد شده را حداکثر تا زمان شروع بهره برداری طرح، به 20درصد کاهش دهد.

با توجه به وجود مخزن عظیم گازی پارس جنوبی که به صورت مشترک بین جمهوری اسلامی ایران و قطر واقع شده است و با عنایت به نیاز شدید جهان به گاز، ظرف چندسال آینده و به منظور بهره برداری هر چه بیشتر از مخزن‌گازی مشترک پارس جنوبی و به دست آوردن بخشی از بازار جهانی گاز، اجرای طرح های ال ان جی در برنامه کاری شرکت ملی صادرات گاز ایران قرار گرفته است.

► با وجود ممنوعیت واردات فرش‌ دستباف چینی هم آمد!
فروش ویژه کتاب با تخفیف 25 درصد در دیجی‌کالا ◄

مطالب مرتبط
بنر