10 گام در رزومه نویسی: گام اول و دوم

پنجشنبه ، 17 ارديبهشت 1394 ، 10:55

گــــــــام 1: برای رزومه تان شغلی بیابید
بانکی دات آی آر: خیلی خوب است که پیش از نوشتن رزومه ی خود، شغلی را که میخواهید برایش درخواست دهید (یا حداقل نوع شغلی را میخواهید) برای خود تعیین کنید. چــرا؟ به این دلیل که رزومه شما بخش بازاریابی فرایند جستجوی کار است. و هرچه بیشتر در مورد شغلی دلخواهتان بدانید، بهتر میتوانید برای رزومه خود هدفگذاری کنید.
برای یافتن و تعیین این شغل مورد علاقه به این موارد توجه کنید:
عنوان شغل: (مانند مهندسی تست نرم افزار)، یا نوع شغل (مانند مهندسی)
مجموعه دانش و مهارتهایتان
حقوق و دستمزدی که میخواهید: میتوانید به برآورد نسبی دستمزد مشاغلی که مورد نظرتان است در محلهای مورد نظرتان بپردازید.

گـــــــــام 2: فهرست کلیدواژگان برای رزومه تان

در بازار کار امروزی، رزومه شما پیش از قرار گرفتن به روی میز یک کارفرما، حداقل از یک جستجوی کلیدواژگان میگذرد. برای گذر موفق از این جستجو میبایست فهرست مناسبی از کلیدواژگان برای رزومه خود داشته باشید.
کلیدواژگان در رزومه اطلاعات مهمی درباره ی جوینده ی کار ارائه میدهد:
•    تخصص فنی
•    مهارتهای مدیریتی
•    کار_بلدی صنعتی
•    تحصیلات و آموزشها
•    محل زندگی کارجو
•    پیشینه ی کاری

منبع: سایت تخصصی رزومه نویسی Susan Ireland's Resume Site

مترجم: مهرداد دستورانی

 

► 10 گام در رزومه نویسی: گام سوم
چگونه سرعت گوشی اندرویدی خود را افزایش دهیم! ◄

مطالب مرتبط
بنر