بانکی دات آی آر: شما میتوانید با نوشتن دستاوردهای کاری خود در رزومه تان _به جای توصیفات شغلی کسل کننده_ توجه کارفرما را بخوبی جلب کنید.
گام 8: بیان دستاوردهایتان در رزومه
شما میتوانید با نوشتن دستاوردهای کاری خود در رزومه تان _به جای توصیفات شغلی کسل کننده_ توجه کارفرما را بخوبی جلب کنید.
با نوشتن تجربیات خود در قالب دستاوردها سه نکته را میتوانید منتقل کنید:
1)شما تجربه و مهارت مورد نیاز را دارید
2)شما در این کار و یا در استفاده ی از این مهارتها خوب هستید.
3)شما از کار خود لذت برده و به آن افتخار میکنید.
در اینجا برخی سوالات که میتوانند به نوشتن دستاوردهایتان در رزومه کمک کنند آمده است:
• چه پروژه هایی افتخار آفرینی داشته اید که میتوانند در راستای شغل درخواستی تان باشند؟
• آیـا تاثیری مثبت بر سازمان، رییس، همکاران و مشتریان گذاشته اید؟
• چه جوایز، تقدیرها و یا آثار منتشرشده ای که مربوط به شغل درخواستی تان باشد، دارید؟
• در رشته ی شما موفقیت چگونه سنجیده میشود؟
• آیا در استفاده از مهارتهای مورد نیاز این شغل خوب هستید؟
• چه فعالیتهایی که مستلزم مهارتهای شغل جدیدتان است را انجام داده اید؟
گام 9: فهرست کردن تحصیلات در رزومه
بخش مربوط به تحصیلات معمولا در انتهای رزومه قرار میگیرد. البته برخی اوقات نیز بهتر است آنرا در بخش خلاصه ی شایستگیها قرار داد:
• اگر تحصیلات شما به شغل درخواستی تان بسیار مرتبط است
• اگر تازه فارغ التحصیل شده اید
• اگر در رشته ی مورد نظر تجربه ی کاری ندارید، حال آنکه در همین رشته آموزش دیده و مدرک کسب کرده اید.
منبع: Susan Ireland سایت تخصصی نوشتن رزومه
مترجم: مهرداد دستورانی
► افزونه ای برای وضوح اینترنت برای کوررنگ ها
ده گام در رزومه نویسی: گام ششم و هفتم ◄