بازگشت «اسنیک» به دنیای گوشی‌های هوشمند

شنبه ، 19 ارديبهشت 1394 ، 10:21

بانکی دات آی آر: خیلی پیش‌تر از آنکه بازی‌هایی مثل «کندی کراش»، «کلش آو کلنز» یا «انگری بردز»؛ محبوب شوند، بازی «اسنیک» Snake نوکیا محبوب بود. این بازی البته در گوشی‌های دیگر شرکت‌ها هم کمابیش یافت می‌شد.

به گزارش یک پزشک، حالی شخصی که بازی اصلی را درست کرده، یعنی «تانلی آرمانتو» از شرکت Rumilus Design وعده داده است که بازی اسنیک را از ۱۴ ماه می، یعنی یک هفته بعد، برای اندروید، iOS و نیز ویندوز فون، در دسترس کاربران قرار دهد.

البته باید خاطرنشان کنیم که اسنیک توسط نوکیا اختراع نشده بود. سابقه این بازی به سال‌های دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد، زمانی که این بازی در کامپیوترهای خانگی آن زمان محبوب شده بود، اما آرمانتو -این توسعه‌دهنده فنلاندی- بود که بازی را در سال ۱۹۹۷، وارد گوشی ۶۱۰ نوکیا کرد.

بازی اسنیک جدید البته کاملا مدرن شده است، چه از نظر بصری و ظاهر و چه از نظر داشتن ویژگی‌هایی مثل مراحل جذاب و یا افزایش توانایی و قدرت «مار سرگردان» به تناسب کسب امتیاز!

البته پیش از این نسخه‌های شبیه‌سازی شده اسنیک را می‌توانستید پیدا کنید، اما راست‌اش هیچ کدام آنها چنگی به دل نمی‌زدند و آنقدر خوب نبودند که بتوانند همه‌گیر شوند.

آرمانتو تا قبل از اینکه در سال ۲۰۱۱ نوکیا را ترک کند، ۱۶ سال برای این شرکت کرده بود. به گفته خود او زمانی که آنها اسنیک را برای ۶۱۱۰ نوکیا آماده کرده بودند، قصد داشتند مردم را سرگرم کنند، اما هرگز تصور نمی‌کردند که این بازی در شمار بازی‌های کلاسیک درآید.

► سامسونگ Gear VR مخصوص گلکسی اس6 را معرفی کرد
استفاده از گوشی‌های هوشمند برای تشخیص بیماری انگلی خطرناک در آفریقا ◄

مطالب مرتبط
بنر