سامسونگ می‌خواهد بزرگترین تولیدکننده قطعات نیمه‌رسانا باشد

شنبه ، 19 ارديبهشت 1394 ، 14:22

بانکی دات آی آر: اگرچه سود بخش اسمارت‌فون سامسونگ طی سه‌ماهه‌های قبل با کاهش روبرو بوده، اما این غول کره ای اعتقاد دارد که کسب و کار نیمه‌رساناهای آن قابل شکست نیست.
به گزارش دیجی کالا، اگرچه سود بخش اسمارت‌فون سامسونگ طی سه‌ماهه‌های قبل با کاهش روبرو بوده، اما این غول کره ای اعتقاد دارد که کسب و کار نیمه‌رساناهای آن قابل شکست نیست.

اخیرا سامسونگ ساخت یکی از بزرگ‌ترین مجموعه کارخانه‌های خود را با یک سرمایه گذاری هنگفت 14.3 میلیارد دلاری آغاز کرده است. این کارخانه وظیفه تولید قطعات نیمه‌رسانای موردنیاز بازار را به عهده خواهد داشت.

این کارخانه که از حیث مساحت در مجموعه کارخانه‌های سامسونگ بی‌سابقه توصیف شده، تولید خود را از سال 2017 آغاز خواهد کرد و به این ترتیب جایگاه سامسونگ را بیش از گذشته در بازار قطعات موبایل مستحکم خواهد کرد.

همزمان با نیاز روزافزون بازار به کنار زدن محدودیت‌های تولید چیپ و در نتیجه کاهش قیمت قطعات سخت افزاری، بر تعداد و وسعت کارخانه‌ها نیز افزوده می‌شود. تولید چنین کارخانه‌هایی تنها از سوی شرکت‌های با سرمایه بالا و با تجربه انجام می‌گیرد و به همین دلیل در این بخش «هوآوی» و «شیائومی» که با کاهش قیمت از سامسونگ در بازارهای چین پیشی گرفته‌اند، قادر به رقابت با کسب و کار تولید نیمه‌رسانای سامسونگ نخواهند بود.

پس از کاهش شدید سود در بخش موبایل، پیشرفت در بخش‌های غیرقابل رقابتی از اهداف و سیاست‌گذاری‌های اصلی سامسونگ بوده است.

«مارک نیومن» (M. Newman) از تحلیلگران هنگ کنگی نیز به «فاننشال تایمز» می‌گوید که برنامه درازمدت مهم‌تر برای سامسونگ قطعات سخت افزاری است. نیومن این تحلیل را پس از انتشار گزارش مالی اخیر سامسونگ ارائه کرده بود. این گزارش نشان می‌دهد که فروش اسمارت‌فون سامسونگ نسبت به سه‌ماهه مشابه سال قبل 20 درصد کاهش داشته، اما سود عملیاتی این شرکت از بخش نیمه‌رساناها 50 درصد رشد داشته است.

سامسونگ علاوه بر تصاحب جایگاه نخست دنیا در فروش اسمارت‌فون، پس از اینتل به عنوان دومین تولیدکننده قطعات نیمه‌رسانای دنیا نیز شناخته می‌شود. سامسونگ علاوه بر تولید چیپست‌های اختصاصی اگزینوس خود، چیپست‌های کوالکام و اپل را نیز تولید می‌کند و به همین دلیل دورنمای درآمدی سامسونگ از این بخش چشمگیر خواهد بود.

► تغییر سهمیه‌بندی سوخت خودروها تا پایان سال منتفی است
رباط ها سازنده ساختمان جدید گوگل ◄

مطالب مرتبط
بنر