7 نکته درباره مذاکرات مربوط به دستمزد

يكشنبه ، 20 ارديبهشت 1394 ، 11:09

بانکی دات آی آر: چه در بازی مذاکرات دستمزد تازه کارید و چه با تجربه، این نکات را درنظر داشته باشید:
1)    برخی کارفرمایان و استخدامکنندگان نمیگذارند حدود دستمزد درخواستی خود را اعلام نشده بگذارید. پیش از برقراری تماس با یکی از این فعالان عرصه ی استخدام، استراتژی دستمزد برای خود تعیین کنید.
2)     این یک راه ساده اما تاثیرگذار برای پشتیبانی از دستمزد درخواستی تان است: تهیه ی مکتوبات. شما میتوانید آمارهایی درباره ی دستمزد کارهای مشابه در حوزه ی کاری خود، ارزیابی عملکرد پیشین خود، و توصیه نامه های تان را فراهم و همراه خود داشته باشید.
3)    هرگز به کارفرمای آتی خود درباره ی دستمزد پیشین تان دروغ نگویید. این میتواند زمینه ای برای خاتمه ی فعالیت تان پس از استخدام باشد.
4)    ارزش کار خود را با اعلام پیشنهاداتی که از کارفرمایان دیگر مشاغل دریافت کرده اید، بالا ببرید.(البته اگر، به واقع پیشنهادی دریافت کرده اید)
5)    وقتی درباره ی ترتیب و تمهیدات استخدامی خود مذاکره میکنید، اطمینان حاصل کنید که درباره ی ساختار شغل جدیدتان به توافق نهایی و قطعی برسید. شما نمیخواهید که وقتی شروع به کار کردید، در خصوص جایگاهی که در سلسله مرتب دارید شوکه شوید.
6)    از استخدامکننده ی خود درباره سیاستهای شرکت درخصوص افزایش تشویقی دستمزد بپرسید. اینگونه میتوانید محاسبه کنید که در دراز مدت، چه میزان دستمزد اولیه ای مناسب تان است.
7)    در صورت لزوم از یک مشاور شغلی و یا دوستی کاربلد در زمینه ی کسب و کار کمک بگیرید تا در فرایند چانه زنی برای دستمزد از شما حمایت کنند.

منبع: Susan Ireland سایت تخصصی نوشتن رزومه

مترجم: مهرداد دستورانی

► با این بلندگو موسیقی را به آتش بکشید!
کوچک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر