کوچک‌ترین هواپیمای بدون سرنشین دنیا

يكشنبه ، 20 ارديبهشت 1394 ، 12:41

بانکی دات آی آر: صنعت هواپیماهای بدون سرنشین یا دِرون با شتاب و سرعتی باورنکردنی رشد و پیشرفت می‌کند و این ربات‌ها‌ در شاخه‌ها و حوزه‌های مختلفی از علوم وارد می‌شوند و با به خدمت گرفتن فناوری‌های نوین، کاربردهای خاص و گسترده‌ای می‌یابند. در آخرین نمونه از این پهبادها، یک ربات پرنده بسیار کوچک به نام Wallet Drone روی سایت Indiegogo عرضه شده است که مجموع دِرون و کنترلر آن به اندازه یک اسمارت‌فون بوده و در جیب جا می‌شوند. این مینی کوادکوپتر طوری طراحی شده است که به همراه کنترلر و داک مخصوص به راحتی قابل حمل باشد و بتوان آن را با خود به هرکجا برد و سریع سوار و استفاده کرد.

ایده مینی کوادکوپترها جدید نیست و چندین نمونه از آن‌ها در بازار موجود است اما Wallet Drone به گزارش یک پزشک، کوچک‌ترین ربات پرنده دنیا با چهار سانتی‌متر طول در چهار سانتی‌متر عرض‌ ( ۱٫۵۷ اینچ در ۱٫۵۷ اینچ)  و ارتفاع ۱٫۷۵ سانتی‌متر (۰٫۵ اینچ) است. یعنی از یک گوشی اسمارت‌فون بسیار کوچک‌تر است. دستگاه کنترل از راه دور و داک این دِرون نیز زیاد بزرگ نیست و فقط ۱۰٫۷۵ سانتی‌متر در ۸٫۵ سانتی‌متر با ارتفاع ۲٫۸ سانتی‌متر است.

Wallet Drone یک ربات پرنده سرگرم‌کننده است که قابلیت حمل سریع و آسانی را دارد و مانند بیشتر میکرو کوادکوپترها مجهز به دوربین نیست. بنابراین، نباید از این ربات هم اندازه کیف پول انتظارهای زیادی مانند فیلم‌برداری در آسمان یا حمل وسایل مختلف را داشت بلکه به عنوان یک گجت ساده سرگرم‌کننده می‌تواند همه‌جا همراه صاحبش باشد. این هواپیمای بدون سرنشین در چهار رنگ مختلف و با قیمت ۳۵ دلار (حدود ۲۵ پوند انگلیس یا ۴۵ دلار استرالیا) برای اولین خریداران ارسال خواهد شد. ظاهراً شرکت سازنده این ربات قصد ندارد فروش دائمی داشته باشد و ترجیح می‌دهد Wallet Drone را به صورت کمپین به فروش برساند. این شرکت اعلام کرده است اگر مبلغ کل خریدهای این دستگاه به اندازه ۱۱۸۹۴ دلار برسد، فروش را متوقف خواهد کرد. طبق گزارش‌های ارائه شده طی یک ماه از عرضه این ربات، حدود ۴۵۶۹ دلار فروش داشته است. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود این کمپین در ماه جولای خاتمه یابد.

► 7 نکته درباره مذاکرات مربوط به دستمزد
چگونه بیکاری را در رزومه ی خود شرح دهیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر