تالار بورس سبزپوش شد

دوشنبه ، 21 ارديبهشت 1394 ، 15:43

بانکی دات آی آر: بورس تهران در معاملات امروز بعد از چند هفته روند نزولی، مثبت شد و روی سبز خود را بار دیگر به سهامداران نشان داد.

به گزارش ایسنا، بورس تهران که از نیمه فروردین ماه وارد فاز منفی شده و با کاهش شدید قیمت ها و افزایش زیان سهامداران آنها را ناامید و عصبانی کرده بود، امروز بعد از مدتها مثبت شد و روی سبز خود را نمایان کرد.

افزایش اندک قیمت ها در بورس تهران موجب رشد 183 واحدی شاخص و جلوگیری از وارد شدن آن به اعداد ابتدایی سال شد به طوری که در بازار امروز دماسنج بازار سرمایه از کانال 62 هزار واحدی نجات پیدا کرد و به مرز 63 هزار واحد برگشت.

در حالی افزایش جو بی اعتمادی و نگرانی در تالار شیشه ای موجب فروش سهم توسط حقیقی‌ها و عدم واکنش آنها به اخبار مثبت شده بود که امروز بازار سرمایه به برخی اخبار مثبت سیاسی و نیز اخبار ارائه شده توسط رئیس سازمان بورس در خصوص افزایش دامنه نوسان واکنش مثبت نشان دادند و با افزایش اندک قیمت ها رو به رو شد.

با مثبت شدن اندک قیمت ها اکثر سهامداران برای کم کردن زیان خود نسبت به فروش سهام خود اقدام کردند با این حال اکثر شرکتهای بازار سرمایه به خصوص بانکها و خودرویی ها روند مثبتی به خود گرفتند به طوری که بانک های ملت، صادرات، تجارت، پالایشگاه اصفهان، تاپیکو، کشتیرانی، پالایشگاه بندرعباس، ایران خودرو، بانک انصار، سایپا و پتروشمی مبین بیشتر تاثیر را در رشد 183 واحدی شاخص بورس گذاشتند.

پتروشیمی خارک، پالایشگاه بندرعباس و پارس خودرو از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شدند و نفت پارس، پتروشیمی فناوران و فولاد خراسان بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در معاملات امروز در مجموع 573 میلیون سهم به ارزش 100 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه به سطح 284 هزار میلیارد تومان رسید.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز، ۲۲اردیبهشت ۹۴
گران‌ترین و ارزانترین خانه‌ها در تهران ◄

مطالب مرتبط
بنر