ویژگی های گوشی ZTE Nubia Z9

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1394 ، 10:48

بانکی دات آی آر: شرکت چینی ZTE جدیداً از گوشی پرچم‌دار جدیدش Nubia Z9 رونمایی کرده. این گوشی نه‌تنها مشخصات فنی بالایی دارد، بلکه چند نوآوری جالب نیز در آن بکار رفته است.

به گزارش یک پزشک، مشخصات این گوشی به این شرح می‌باشند:

دوربین پشت ۱۶ مگاپیکسل با سنسور Sony IMX234 CMOS
لنز با گشودگی دیافراگم F2.0 و ثابت‌کنندهٔ اپتیکی
فیلم‌برداری با کیفیت ۴k
دوربین جلو ۸ مگاپیکسل
صفحهٔ نمایش ۵.۲ اینچ با کیفیت ۱۰۸۰p
پردازنده Snapdragon 810 هشت هسته‌ای ۶۴ بیتی
۳GB رم در مدل Classic و ۴GB رم در مدل Elite
اندروید ۵.۰ با رابط کاربری Nubia UI 3.0
باتری ۲۹۰۰mAh

اولین ویژگی جذاب Nubia Z9 نمایشگر بدون حاشیهٔ آن است. این نمایشگر که توسط Sharp تولیدشده، تنها ۰.۸ میلی‌متر حاشیه دارد و به خاطر خمیدگی لبه‌اش، این‌گونه به نظر می‌رسد که نه‌تنها حاشیه ندارد بلکه تا کناره‌های گوشی نیز کشیده شده است.

طراحی فلزی این گوشی، ساده و زیبا است. مدل کلاسیک آن، مشکی و مدل Elite طلایی است.

با روشن کردن Nubia Z9 با نوآوری دیگری روبرو می‌شوید که حتی از نمایشگر بدون لبه هم جالب‌تر است. کناره‌های این گوشی، لمس و فشار دست را تشخیص می‌دهند و با حرکت انگشت روی کناره، قابلیت‌های مختلف آن فعال می‌شوند. این فناوری Frame Interactive Technology یا به‌اختصار FiT نامیده می‌شود.

برای مثال اگر گوشی را به‌صورت افقی با چهار انگشت بگیرید، دوربین باز می‌شود.

وقتی گوشی را با یک دست گرفته‌اید شستتان را بالا و پایین ببرید تا برنامه‌های قبلی و بعدی بر روی صفحه بیایند. اگر دو انگشتتان را بر حاشیه بکشید، نور صفحه کم‌وزیاد می‌شود.

اگر با یک دست گوشی را گرفته‌اید و انگشت شستتان به انتهای صفحه نمی‌رسد، با دو بار فشار دادن کناره‌های گوشی، صفحه کوچک شده و به سمتی منتقل می‌شود که شست شما قرار دارد. حتی می‌توانید دو بار فشار دادن را برای گرفتن عکس از صفحه تنظیم کنید.

برای باز کردن قفل گوشی نیز می‌توانید یک حرکت خاص بر روی لبهٔ گوشی تعریف کنید. گفته‌شده برنامه‌نویسان می‌توانند از قابلیت تشخیص لمس در کناره‌های Z9 در برنامه‌هایشان بهره ببرند.

دیگر مشخصات Z9 نیز جالب‌توجه است. سنسور بکار رفته در دوربین ۱۶ مگاپیکسلی این گوشی همان سنسور باکیفیتی است که در LG G4 بکار رفته است. لذا Nubia Z9 یکی از اولین گوشی‌هایی است که از این سنسور استفاده می‌کند. دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی Z9 نیز طرفداران عکس سلفی را خوشحال خواهد کرد.

نرم‌افزار دوربین این گوشی NeoVision 5.1 است که ویژگی‌هایی مثل کنترل دستی تنظیمات، نقاشی با نور، زیباسازی چهره، تایم لپس، عکس گرفتن از حرکت ستاره‌ها و … دارد.

باوجود نمایشگرهای QuadHD در دیگر گوشی‌ها، نمایشگر FullHD بکار رفته در Nubia Z9 کمی قدیمی به نظر می‌رسد ولی نباید خیلی هم ناراحت باشیم. چون نمایشگری که وضوح کمتر دارد باعث صرفه‌جویی در مصرف باتری می‌شود.

فروش Z9 در چین از ۲۱ مه آغاز خواهد شد. مدل Classic مشکی به قیمت ۵۶۵ دلار، مدل Elite طلایی به قیمت ۶۴۵ دلار و مدل Premier با اسکنر اثرانگشت نیز به قیمت ۷۲۵ دلار فروخته خواهند شد.

► گوشی LG G4 از فن‌آوری شارژ سریع 2.0 پشتیبانی می‌کند
مدل های تبلیغات اینترنتی در ایمیل مارکتینگ ◄

مطالب مرتبط
بنر