مذاکره برای تولید محصولات بنز در ایران

سه شنبه ، 22 ارديبهشت 1394 ، 12:52

بانکی دات آی آر:  مدیر عامل شرکت سایپا دیزل گفت: مذاکراتی با شرکت بنز برای تولید محصولات این شرکت در ایران در دست اقدام است.

به گزارش ایسنا، زعفر تنهاپور در مراسم راه‌اندازی مجدد خط تولید ولوو در این شرکت اظهار کرد: مذاکرات با چند شرکت خارجی را به صورت جدی آغاز کردیم. در این زمینه امیدواریم بتوانیم تا پایان سال قرار‌داد مشارکت را با شرکت بنز امضاء کنیم.

وی با بیان این‌که شرکت بنز در زمینه‌ی تولید خودروهای سبک و سنگین، کشنده، مینی‌بوس و حتی اتوبوس‌های برقی فعال است، خاطر نشان کرد: امیدواریم مذاکره با بنز تا آخر سال به نتیجه برسد.

مدیر عامل سایپا دیزل ادامه داد: خط تولید محصولات ولوو در سال 1389 در این شرکت متوقف شد و متاسفانه در چهار سال گذشته به دلیل تحریم و موضوعات دیگر از این ارتباط محروم بودیم. در سال‌های گذشته با چینی‌ها همکاری کردیم.

وی با بیان این‌که خودروهای چینی 80 درصد کیفیت خودروهای اروپایی را البته با قیمت‌های پایین‌تر دارند، تصریح کرد: با ورود ولوو امیدواریم تولید شرکت مجددا افزایش یافته و پس از چند سال به نقطه سربه‌سر و سوددهی برسیم.

تنهاپور ادامه داد: به دنبال تولید خودرو با برند سایپا دیزل هستیم تا از موضوع مونتاژ کاری فاصله گرفته تا به یک شرکت خودروسازی تبدیل شویم.

مدیر عامل شرکت سایپا دیزل افزود: هم‌اکنون تقاضای خودروهای سنگین با گیربکس اتوماتیک در بازار بالا است. در این زمینه یک محصول چینی با گیربکس اتوماتیک در اواخر سال عرضه خواهد شد.

وی با بیان این‌که کاهش تقاضا به دلیل رکود پروژه‌های عمرانی و همچنین حمل‌و‌نقل و صادرات از مشکلات شرکت‌های تولید‌کننده خودروهای تجاری است، خاطر نشان کرد: حدود 137 هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری در کشور تردد می‌کنند که در این زمینه طرحی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جایگزینی این خودروها تهیه شده و قرار است امسال 67 هزار دستگاه خودروی فرسوده تجاری جایگزین شود.

► تحلیل یک کارشناس بازار سرمایه از وضعیت فعلی بورس
شکست انگلیس برای جلوگیری از شکایت بانک ملت ◄

مطالب مرتبط
بنر