نوکیا 150 ساله شد!

چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 12:11

بانکی دات آی آر: به احتمال زیاد نوکیا بخش تجارت موبایل خود را به طور کامل به شرکت مایکروسافت خواهد فروخت، اما این شرکت هنوز هم بعد از 150 سال در بخش شبکه و نقشه‌های مجازی و مسیر‌یابی فعالیت خود را ادامه می‌دهد.
به گزارش دیجی کالا، به احتمال زیاد نوکیا بخش تجارت موبایل خود را به طور کامل به شرکت مایکروسافت خواهد فروخت، اما این شرکت هنوز هم بعد از 150 سال در بخش شبکه و نقشه‌های مجازی و مسیر‌یابی فعالیت خود را ادامه می‌دهد. بله درست شنیدید، 150 سال! از اولین روز از زمان تاسیس شرکت نوکیا در سال 1865 میلادی می‌گذرد. این شرکت آغاز کار خود را با تولید و فروش کاغذ به کشور‌های روسیه، فرانسه و انگلستان آغار کرد. بعد از آن، نوکیا اقدام به تولید لاستیک (که هنوز هم می‌توان لاستیک‌های تولید شده توسط نوکیا را در بازار دید) کرد.


سپس بعد از جنگ جهانی دوم، شرکت نوکیا مهم‌ترین سرمایه گذاری در تاریخ خود با خرید شرکت ساخت کابل Finish Cable Works را انجام داد. در اواخر دهه‌ی شصت میلادی، هر 3 شرکت مذکور تبدیل به گروه نوکیا شدند و اقدام به تولید دستگاه ‌های الکترونیکی کردند. این امر عامل پیدایش تلفن های همراه فنلاندی بود که از دهه‌‌ی 90 میلادی وارد بازار جهانی شدند. لازم به ذکر است که به دلیل قرار داد نوکیا با مایکروسافت، این شرکت تا پایان سال 2016، حق استفاده از نام تجاری خود برای ساخت گوشی‌های هوشمند را ندارد.

► AOL به تصاحب ورایزن درآمد
قدیمی ترین زمانی که در رزومه ی شما میتواند بیاید ◄

مطالب مرتبط
بنر