AOL به تصاحب ورایزن درآمد

چهارشنبه ، 23 ارديبهشت 1394 ، 12:19

بانکی دات آی آر: شرکت مخابراتی ورایزن اعلام کرده که AOL را به قیمت 4.4 میلیارد دلاری خریداری خواهد کرد.
«ورایزن» (Verizon) اعلام کرد شرکت AOL را به قیمت 4.4 میلیارد دلار خریداری خواهد کرد.

به گزارش دیجی کالا، در این خرید هر سهم با قیمت 50 دلار معامله خواهد شد و انتظار می‌رود که فرآیند خرید در تابستان تکمیل شود. غول موبایل آمریکا این خرید را "قدم مهمی در ساخت پلتفرم‌های دیجیتالی و ویدیویی و افزایش رشد آن‌ها در آینده" توصیف کرده است.

با این خرید، منبع عظیم دیجیتالی و تبلیغاتی AOL تحت اختیار ورایزن خواهد شد. یکی از سیاست‌گذاری‌های مهم ورایزن در سال‌های اخیر و همزمان با افزایش سرعت اینترنت موبایل به خصوص شبکه‌های LTE حرکت به سمت ارایه سرویس‌های ویدیویی و افزایش درآمد از آن‌ها بوده است.

با این حال در بیانیه تبلیغاتی ورایزن اشاره مستقیمی نیز به کسب و کار طولانی‌مدت اشتراکی یا Subscription شرکت AOL شده است. علاوه بر این سرویس‌ها، وبسایت ها و نشریات بزرگی چون «هافینگتون پست»، Engadget و TechCrunch نیز از زیرمجموعه‌های AOL بوده که حالا در اختیار ورایزن قرار می‌گیرد.

البته شنیده‌هایی مبنی بر جداکردن نشریه هافینگتون پست از این قرارداد شنیده شده که هنوز این شرکت‌ها واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خرید AOL بزرگ‌ترین خرید ورایزن پس از خرید 130 میلیارد دلاری Vodafone در سال گذشته خواهد بود. بر اساس این قرارداد مدیرعامل کنونی این شرکت «تیم آرمسترانگ» (T. Armstrong) به عنوان مدیر عملیاتی در ورایزن به کار خود ادامه خواهد داد.

► نرخ جدید سود علی‌الحساب سپرده‌های پست بانک ایران اعلام شد
نوکیا 150 ساله شد! ◄

مطالب مرتبط
بنر