سه راه کلیدی برای بالا بردن کارایی رزومه تان

پنجشنبه ، 24 ارديبهشت 1394 ، 09:22
بانکی دات آی آر: مناسب ترین کار اینست که رزومه تان حجم و تدوین مناسبی داشته باشد، تا جاییکه برای هر شغل درخواستی مورد نظرتان تنها اصلاحات اندکی در آن انجام دهید؛ حال آنکه، شما  هر بار به انجام تغییرات کوچک برای بالابردن کارایی رزومه خود، نیاز خواهید داشت.
کلیدهایی برای بالابردن کارایی رزومه
در اینجا به سه مورد از آنها اشاره میشود:

1)استفاده از زبانی مناسب
اولین قاعده اینست که رزومه ی شما دارای همان زبانی باشد که در آگهی استخدام آمده است. بسیاری از شرکتها از کارکنان کهتر بخش منابع انسانی برای بازبینی اولیه ی رزومه های دریافتی استفاده میکنند. از آنجاییکه کارکنان منابع انسانی در مورد این بخش بسیار زیاد و درباره ی کسب و کار شرکت کمتر میدانند، معمولا بدنبال هماهنگی و جفت و جور بودن رزومه شما با کلیدواژه های استفاده شده در آگهی هستند. به این دلیل است که بالابردن کارایی رزومه تان از اهمیت برخوردار است.

2)با استفاده از کلیدواژه ها رزومه ی خود را بهینه کنید
برای یم جوینده ی کار که به صنایع و حوزه های مختلف کاری توجه دارد، هماهنگی و جفت و جور کردن کلیدواژه ها زمان بــَر ترین بخش در فرایند جستجوی کار است. برای مثال، شخصی با پیش زمینه ی فعالیتهای غیرانتفاعی مممکن است همچون فرصتهای کاری در بخش فروش، نگاهی نیز بر موقعیتهای مختلف غیرانتفاعی داشته باشد.
گرچه هر دو شغل شامل حصول سود برای کارفرما هستند، اما فعالیتهای غیرانتفاعی دربرگیرنده ی "تامین-مالی" میباشند، حال آنکه بخش فروش در مورد "سهم بازار" است. از آنجاییکه کارجو نمیخواهد هر بار که متقاضی شغلی بود درگیر تغییر زبان رزومه ی خود گردد،  میبایست هم یک رزومه ی استاندارد درباره ی امور غیرانتفاعی و هم یک رزومه  درمورد بخش فروش طراحی کند.

3)جزییات مهم را اول قرار دهید
یکی دیگر از راههای ارتقای کارایی رزومه برای یک شغل خاص، قرار دادن بخشهای مختلف رزومه در یک ترتیب مشخص همانند آیتمهای فهرست شده در آگهی است. برای مثال اگر آگهی دهنده اعلام کرده است که "برای شغل سرپرستی کلینیکی بدنبال فعال اجتماعی مجوزدار با مدرک کارشناسی ارشد میباشد"، شما میبایست مدارک آکادمیک و مجوز فعالیت اجتماعی خود را نزدیک به بالای برگ رزومه درج نمایید. کارفرمایان معمولا از آگهی خود استفاده میکنند تا به شما بگویند که بدنبال چه هستند_ پس یافتن را برایشان سخت نکنید.
با شروع و یا ادامه ی فرایند جستجوی کار، رزومه ای استاندارد برای هر حوزه ی شغلی ای که در آن بدنبال کار هستید، داشته باشید؛ همچنین کلیدواژه ها و بخشهای مختلف را به همان ترتیبی که مورد نیاز است تنظیم کنید. کارفرمایان قطعا قدردان آن خواهند بود !!

منبع: Careeralism.com

مترجم مهرداد دستورانی

► چگونه با رزومه ی خود، مهارتهایتان را با یک شغل هماهنگ و منطبق کنید
واکنش ایران خودرو دیزل به مذاکره برخی خودروسازان با مرسدس بنز ◄

مطالب مرتبط
بنر