افزایش 52 درصدی تراکنش‌ها در نمایشگاه کتاب

پنجشنبه ، 24 ارديبهشت 1394 ، 08:53

بانکی دات آی آر: مدیرعامل بانک صادرات از افزایش 52 درصدی تراکنش کارت‌خوان‌های این بانک در نمایشگاه کتاب امسال نسبت به نمایشگاه سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، اسماعیل لَلِه‌گانی - مدیرعامل بانک صادرات - که در این دوره از برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به عنوان حامی نمایشگاه فعالیت می‌کند در نشستی که در مصلا برگزار شد اظهار کرد:‌ بانک صادرات ایران برای هشتمین سال متوالی با عنوان «یار مهربان» در بیست‌وهشتمین نمایشگاه شرکت کرده است. این بانک همچنین تا کنون از نمایشگاه‌های کتابی که در طول سال برگزار شده حمایت کرده است.

او در ادامه گفت: امسال بانک صادرات تجهیزات کاملی در جهت خدمات‌رسانی به هم‌میهنان و مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه کتاب ارائه کرده است.

مدیرعامل بانک صادرات سپس گفت:‌ بانک صادرات در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با 20 باجه بانکی، 350 نفر پرسنل و سه‌هزار دستگاه کارت‌خوان ‌خدمات خود را عرضه کرده است. همچنین این بانک در این دوره از نمایشگاه با 51 دستگاه ای تی ام سالنی و سیار در نمایشگاه حضور پیدا کرده است.

لَلِه‌گانی به وضعیت تراکنش دستگاه‌های کارت‌خوان در نمایشگاه کتاب اشاره کرد و گفت: وضعیت تراکنش‌های امسال نسبت به دوره‌های قبل به مراتب افزایش داشته است. طبق این آمار تعداد تراکنش‌ها در مقایسه با نمایشگاه سال قبل 52 درصد رشد نشان می‌دهد که نشان‌دهنده استقبال مردم از نمایشگاه و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در بین آنان است.

او در ادامه اظهار کرد: بر اساس آمار شرکت شاپرک، 99 درصد مراجع‌کنندگان نسبت به عملکرد کارت‌خوان‌ها اعلام رضایت کامل داشته‌اند.

او همچنین با اشاره به موضوع ارائه بن‌کارت الکترونیکی توسط این بانک برای دانشجویان و طلاب گفت:‌ این بن‌کارت‌ها از سوی وزارت ارشاد تهیه و توسط بانک صادرات در 2750 شعبه در سراسر کشور توزیع شده است.

او سپس به ارائه خدمات دیگری نظیر اینترنت‌بانک و سایر خدمات نوین و همچنین اختصاص چندین دستگاه مینی‌بوس برای انتقال بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب در حد فاصل خیابان‌های مصلا اشاره کرد.

لَلِه‌گانی در ادامه گفت:‌ در حال تهیه تفاهم‌نامه‌ای با وزارت فرهنگ و ارشاد هستیم تا به واسطه آن از ناشرانی که در صفحه اول کتاب‌های‌شان عنوان «بانک صادرات؛ حامی یار مهربان» را درج کنند طی شرایطی و با در اختیار قرار دادن تسهیلات حمایت کنیم. این تفاهم‌نامه در حال انعقاد است و مفاد آن در آینده منتشر خواهد شد.

او سپس اظهار کرد: از سوی بانک صادرات دفترچه گنجینه سپهر بانک صادرات به ناشران برتر سال 94 اختصاص پیدا می‌کند.

لَلِه‌گانی در ادامه تعداد تراکنش هر کارت‌خوان را در طول روز و به صورت متوسط 151 تراکنش اعلام کرد.

او همچنین گفت‌: همه خدمات بانک صادرات به ناشران از جمله دستگاه‌های کارت‌خوان رایگان بوده است.

او در ادامه در پاسخ به این‌که بانک صادرات چه خدمات و تسهیلاتی را برای ناشران درنظر گرفته است گفت: تا به حال بانک صادرات تعداد 11 مدرسه با هزینه خود و با پرسنل این بانک در مناطق محروم احداث کرده که قرار است برای تجهیز کتابخانه‌های این مدارس بانک صادرات از ناشران برتر کتاب‌هایی بخرد و به این مدارس بفرستد.

او همچنین گفت:‌ ناشران با ضوابطی که در بانک است می‌توانند از تسهیلات بانک استفاده کنند. شرایط استفاده از تسهیلات بانک صادرات از سوی ناشران در تفاهم‌نامه‌ای که با ارشاد در حال امضاست خواهد آمد و درباره آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

مدیرعامل بانک صادرات در پایان اظهار کرد: امسال در مراسم پایانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از خبرنگاران برتر که در طول این مدت اطلاع‌رسانی مناسبی داشتند تقدیر می‌شود.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست امیرمسعود شهرام‌نیا قائم‌مقام بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سخنان کوتاهی درباره نوع همکاری وزارت ارشاد و بانک صادرات گفت: امسال نوع همکاری ما چندین قدم رو به جلو و متفاوت از سال‌های قبل بوده است. همچنین از همان روز اول برپایی نمایشگاه موارد نادری از اخلال در سیستم کارت‌خوان‌ها به وجود آمده است.

او افزود: امسال بانک صادرات تنها به عنوان یک بانک در نمایشگاه کتاب‌ خدمات‌رسانی نکرده بلکه با توجه به این‌که بر لزوم حمایت از فرهنگ نشر و کتاب از سوی مسئولان نظام تاکید شده این بانک در طول برگزاری این دوره از نمایشگاه در همین راستا هوشمندانه وارد شده است.

► بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز 27 اردیبهشت 94
نرخ بیکاری فارغ التحصیلان اعلام شد ◄

مطالب مرتبط
بنر