چگونه کارهای موقت را به شکلی بهینه در رزومه خود بیآورید

يكشنبه ، 27 ارديبهشت 1394 ، 08:52

بانکی دات آی آر: ممکن است به این فکر باشید که چگونه کارهای موقت در رزومه تان جای بگیرند. وقتی رسیدن به امنیت شغلی دشواراست و ورودیهای به مشاغل محدودند، کارفرمایان پذیرفته اند که متقاضیان به جای داشتن خلاء های استخدامی به کارهای موقتی روی آورند.
ببینید که چگونه میتوانید کار موقت خود را ارزشمند و مرتبط با شغل درخواستی خود نشان دهید:
تعیین کنید که مشاغل موقتی بهتر است به تنهایی در رزومه ذکر شوند و یا بصورت گروهی
کار موقتی دوره ی کوتاهی دارد که میتواند از چند روز تا چند ماه باشد. وقتی مشاغل پراکنده و گاه و بیگاه بوده اند، بهتر است آنها را بصورت یک تجربه ی کلی گروهبندی کنید. از سوی دیگر، اگر کار موقتی که داشته اید شامل همکاری با نقش آفرینی برجسته در حیطه ی شغل درخواستی تان است و همچنین کاری منسجم بیش از چند ماه بوده است، انرا به تنهایی ارائه کرده زیرا این کار به تجربه ی کاری فوق اعتبار بیشتری میبخشد.
تعریف تاریخهای کاری
به جای ارائه ی همه ی دوره های کاری برای 5 یا 10 شغلی که داشته اید، همگی آنها را بعنوان یک دوره ی کاری گروهبندی کنید. برای مثال، اگر با پنج مشتری متفاوت کار پیمانکاری میکرده اید، هم تاریخ آغاز و هم تاریخ پایان کار پیمانی را ذکر کنید.

موفقیتها و دستاوردها را پررنگ تر جلوه دهید
صرفنظر از مدت زمانی که بر سر یک شغل بوده اید، کامیابی ها و موفقیتهای خود را متذکر شوید. حتی کارهای موقت هم دربرگیرنده ی تجربیات و مهارتهایی ارزشمند هستند که داشته های قابل ارائه ی شما در شغل بعدی را افزایش میدهند.
امروزه، کار موقت مسیری متداول برای امنیت بخشیدن به استخدام دراز-مدت شده است. موفقیتها و دستاوردها در این کارها نشان دهنده  تجربه ی اندوخته شده و ارزش بالقوه ی شما برای شغل آتی هستند.

 

منبع: Careeralism.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► 5 دلیل اصلی علاقه ی کارکنان به رییس خود_و چگونگی افزایش این علاقه
بانکی: پیشخوان روزنامه های اقتصادی امروز 27 اردیبهشت 94 ◄

مطالب مرتبط
بنر