5 دلیل اصلی علاقه ی کارکنان به رییس خود_و چگونگی افزایش این علاقه

يكشنبه ، 27 ارديبهشت 1394 ، 09:08

بانکی دات آی آر: براساس یک مطالعه از سوی گالوپ، نیمی از کل کارکنان در ایالات کتحده بدلیل مشکلاتی که با مدیر خود داشته اند، شغل خود را رها کرده اند.
بهبود مهارتهایتان بعنوان یک مدیر میبایست به اندازه ی کمک به بهبود مهارتهای کارکنانتان، دارای اهمیت باشد. اگر برای تبدیل به شدن به رییس موردعلاقه ی همگان آماده اید، در افزودن این مهارتها به اندوخته های خود بکوشید:
1)ارتباطات معنادار و مستحکم
مشکل شماره ی یکی که افراد در خصوص رؤسا و مدیران خود ابراز کرده اند، کمبود ارتباط بوده است. اگر بتوانید مهارتهای ارتباطی خود را بهبود بخشیده و یک فرهنگ ارتباط باز با تیم خود ایجاد نمایید، راه زیادی را در بهبود رابطه ی خود با کارکنان خواهید پیمود. ازهمه مهمتر، درباره ی آنچه از کارکنان توقع میرود، افراد خواهان انتظاراتی مشخص و به روز هستند.
2)قـدردانـی و تحسین کنید
براساس اعلام نشریه ی Entrepreneur  65 درصد از کارکنان اگر قدردانی بیشتری درخصوص کارشان میدیدند، بسیار خوشحالتر و راضی تر بودند؛ حال آنکه تنها 35 درصد گفته اند که در صورت دریافت ترفیع خوشحالتر خواهند بود. شما میتوانید هدفی بگذارید مبنی بر تقدیر از حداقل یک کارمند در روز، و این طرح را بخشی از جلسات هفتگی پرسنل قرار دهید؛ و یا صندوق پستی الکترونیکی خود را برای ارسال منظم ایمیلهای "تشکراز پرسنل"، تنظیم نمایید.
3)بازخورد، ارشاد و آموزش ارائه دهید
بنظر میرسد نقش رییس بعنوان مرشد در سالهای اخیر به حاشیه رانده شده است، اما کارکنان کماکان در طلب این نقش توسعه ای از سوی مدیرانشان هستند. مطالعات نشان میدهند که کارکنان به تکمیل و انجام کارهای سخت تر بیشتر افتخار میکنند_اما برای رسیدن آن نیاز به حمایتی صحیح دارند. بدنبال فرصتها برای یاد دادن، ارائه ی حمایتهای بیشتر، و یا آموزشهای صحیح به کارکنان خود باشید. توسعه ی فردی را به بخشی از تعریف هر شغل تبدیل کنید.
4) یک فرهنگ کار ایجاد نمایید
رؤسای خوب راهی برای پرورش و تقویت یک حس جمعی در کار، پیدا میکنند. بهترینه رؤسای نیز این فرهنگ را بصورت هدفمند و تعمدی ایجاد میکنند. یکی از بخشهای اصلی در این خصوص، یافتن و جذب هم تیمی هایی مناسب است_ و البته به حرکت انداختن سریع سایرین. مسئله ی دیگر نیز قرار گرفتن آن هم تیمی ها در نقشهای صحیح و مناسب است، آنهایی که از استعدادها و مهارتهای خاص خود بهترین استفاده را میکنند.
5)ایجاد فضایی امن برای شکستها
برخی از ما شاید با خواندن این شکست نفسی کنید، اما بهترین رؤسا کاری میکنند که کارکنان شان برای امتحان کردن شانس خود و شکست  احتمالی، احساس امنیت کنند. کارکنانی که مطمئنند شکستهایشان بازخوردی سازنده دریافت خواهد کرد، خلاقانه تر فکرمیکنند, در کارشان به چارچوبهای محدودکننده بسنده نمیکنند, و میتوانند برای مشکلات به راهکارهای نوآورانه ای برسند. اگر کارکنان بیشتر نگران از دست دادن شغل خود باشند تا آزمودن شانسهای خود، شما هرگز نمیتوانید بهترین عملکرد را از آنها دریافت کنید. بسیار مهم است که حسی ایجاد کنید مبنی بر اینکه موفقیتها و شکستها بصورت تیمی رخ میدهند و مسئله ای فردی نیست.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► 4عادت کاری موثر برای فارغ التحصیلان جدید
چگونه کارهای موقت را به شکلی بهینه در رزومه خود بیآورید ◄

مطالب مرتبط
بنر