4عادت کاری موثر برای فارغ التحصیلان جدید

يكشنبه ، 27 ارديبهشت 1394 ، 09:10

بانکی دات آی آر: با قرار گرفتن در دنیای کار، اطمینان دارم که مشتاقید مهارته و دانش تازه-کسب-کرده خود را به نمایش بگذارید. رعایت برخی عادات کاری پایه ای میتواند بشکل چشمگیری بازدهی شما را افزایش دهد. اگر عملکرد موثر مداومی داشته باشید، شانس خود را در موفقیت زودهنگام بالا خواهید برد. 4 عادت کاری موثر عبارتند از:
1)برای ماموریتها داوطلب شوید
یکی از بهترین راهها برای نشان دادن اینکه شما جوینده ای مشتاق و بدون هراس از کار سخت هستید، داوطلب شدن برای ماموریتهاست. بویژه ماموریتهایی که بنظر میرسد هیچ کسی علاقه ای به انجام شان ندارند.
بهر روی، پیش از آن باید مهارتها و دانش خود را بسنجید تا دریابید که آیا میتوانید بشکلی مطمئن از عهده ی کار برآیید یا نه. اگر اطمینان دارید که از پس این وظیفه بر میآیید، بروید و داوطلب انجام آن شوید.
اعتماد بنفس کاذب هم نباید دشته باشید، تا یک فرصت مناسب را به هدر ندهید. با شروع پروژه تا انتهای کار آنرا مورد ملاحظه و توجه قرار دهید. ممکن است شما بعنوان شخصی که شهامت کافی برای ماموریتهای دیگر را نیز دارد، مورد توجه قرار گیرید. این اولین عادتی است که میباید در خود جای بیاندازید.
2)به دیگران خوبی کنید
مطمئنم که همه ی ما این مطلب را بارها شنیده ایم. بدون توجه به رده و سـِمـَت و عنوان با افراد خوب باشید. شاید فلسفی بنظر برسد اما هنگامیکه با دیگران خوب هستید آنها نیز برای کمک به شما قدم برمیدارند. اگر در یک سازمان تازه وارد باشید، نمیدانید که چه نوع کمکهایی نیاز خواهید داشت. همکاران اغلب دوست دارند با افراد خوب و مستعد کار کنند. با داشتن این عادت کاری موثر شانس شما در این خصوص که سایرین بخواهند که در تیم آنها کار کنید، افزایش می یابد.
خوب بودن با سایرین تنها ادب و نزاکت معمول است. هیچ چیز غیرعادی ای دراین خصوص وجود ندارد که شما به مهارتهای خاصی نیاز داشته باشید. یک لبخند و "صبح بخیر" میتواند آغاز خوبی باشد. در این دور و زمانه، افرادی که در محیطهای پرفشار و تنش زا کار میکنند، در هنگام بدخلقی اغلب  استرس را بعنوان بهانه معرفی میکنند. خوبی غالبا با خوبی مواجه میشود. درواقع میتواند سطح استرس شما را پایین بیآورد.
3)کار خود را اولویت بندی کنید
همگی ما دوست داریم کارمان را با چیزهایی که به قلبمان نزدیکترند آغاز کنیم. اما آنها اغلب مهمترین و ضروری ترین موارد در فهرست وظایفمان در محل کار نیستند. هنگامیکه شما بجای کار که مهمتر و ضروری تر است آنچه دوست دارید را انتخاب کنید، از شانسهای موفقیت خود میکاهید.
فهرستی از کارها بر اساس اهمیت استراتژیکی که برای شرکت تان دارند تهیه کنید. به نقش خود در تکمیل وظایفی که برعهده دارید برای رسیدن به اهداف، واقف باشید. وقتی کار خود را اولویتبندی کنید، بازدهی بیشتری خواهید داشت و شانس موفقیت شغلی خود را افزایش میدهید.
4) مشکلی را که مطرح میکنید, راهکار هم ارائه دهید
آخرین عادت کاری موثر این است که بهنگام مطرح کردن یک مشکل نزد رییس یا مدیرتان راهکارهایی را نیز برای آن ارائه دهید. به یاد داشته باشید مطرح کردن مشکلات بدون ارائه ی راهکار، غالبا شکوه و شکایت تلقی میگردد.
برای اینکه برچسب شاکی و غرغرو نخورید، راهکار ارائه دهید. ارائه ی راهکارهای ممکن به رییس تان نشان میدهد که شما پیش از آمدن نزد او به این مسئله بطور کامل اندیشیده اید. در میان راهکارهایی که ارائه میدهید یک مورد را که خود توصیه میکنید در ذهن داشته باشید.
اینها 4 عادت کاری موثر میباشند که من مدام به کارکنان جدید شرکتمان که غالبا تازه فارغ التحصیل هستند، متذکر میشوم. درنگاه اول اینها بسیار معمول بنظر میرسند، اما در محیط کار واقعی افراد گاهی این عادات کاری موثر و پایه ای را فراموش میکنند. این عادات را در خود درونی کنید و برای افزایش شانسهای موفقیت تان مدام به تمرین آنها بپردازید.

منبع: linkedin
مترجم: مهرداد دستورانی

► ابری‌ترین مناطق دنیا
5 دلیل اصلی علاقه ی کارکنان به رییس خود_و چگونگی افزایش این علاقه ◄

مطالب مرتبط
بنر