نقل قولهایی الهام بخش درباره ی رهبری

دوشنبه ، 28 ارديبهشت 1394 ، 09:21

بانکی دات آی آر: گاهی تمام الهاماتی که برای رهبری موفق تیم تان نیاز دارید میتوانند در چند واژه ی خردمندانه ی ساده پیدا شوند.
رهبری امری تک و یگانه است. مهم نیست که تیم تان چقدر بزرگ باشد، این تنها شما (بعنوان رهبر) هستید که گاهی میبایست برای انگیزه و الهام نگاهی به درون خود بیاندازید.

و یا میتوانید از کسانی که پیشتر در این جایگاه بوده اند، رهبری کرده اند و اینکار را بخوبی انجام داده اند، الهام و القای شخصی بگیرید.
در اینجا برخی از نقل قولهای رهبران موردعلاقه ام را آورده ام. انها را توئیت کنید، به اشتراک بگذارید و از همه مهمتر برای تبدیل شدن به رهبری بهتر از انچه که اکنون هستید، از آنها درس بگیرید.
1)    برای اداره ی خود از مغزتان استفاده کنید و برای اداره ی دیگران از قلب تان. (اِلینـور روزوِلت)
2)    معلم متوسط میگوید. معلم خوب توضیح میدهد. معلم خیلی خوب اثبات میکند. و معلم ممتاز الهام بخشیده و القاء میکند. (ویلیام آرتور وارد)
3)    اگر فکر میکنید به روی اسب خنده دار بنظر میرسید، رهبری سواره نظام سخت خواهد بود. (آدلای ای. استیونسون دوم)
4)    ما در اصل کسی را میخواهیم که برای تبدیل شدن به کسی که میدانیم میتوانیم باشیم  به ما الهام ببخشد.(رالف والدو امرسون)
5)    ترس تان را برای خود نگاه داشته، و شهامت تان را با دیگران سهیم شوید. (رابرات لوییس استیونسون)
6)    بزرگترین رهبر لزوما آن کسی نیست که بزرگترین کارها را انجام میدهد. وی کسی است که دیگران را به انجام بزرگترین کار رهنمون میکند.(رونالد ریگان)
7)    قدرت هرگز کنترل نیست—قدرت نقطه ی قوت است، و دادن آن نقطه ی قوت به دیگران. یک رهبر کسی نیست که دیگران را وادار میکند که وی را قوی تر کنند؛ یک رهبر کسی است که مشتاق دادن نقطه ی قوت خود به سایرین است تا آنها برای اتکا به خود نیروی لازم را داشته باشند (بث رویس)
8)    به دیگران نگویید که چگونه کاری را انجام دهند، تنها بگویید چه کنند و اجازه دهید با نتایجی که کسب میکنند شما را شگفت زده کنند (جرج پاتون)
9)    رهبری یک هنر است، هنر کشاندن دیگران به انجام کاری که میخواهید انجام شود زیرا خودشان نیز میخواهند که چنین کنند (دوایت آیزنهاور)
10)پیروزی صدها باعث و بانی دارد و شکست هیچ. (جان اف کندی)
11)مدیریت انجام کارها بشکلی درست است، اما رهبری انجام کارهای درست است (پیتر اف دراکـر)
12)شما اینجا نیستید که فقط زندگی کنید. شما اینجایید تا جهان را برای زندگی ای بهتر مهیا کنید، با چشم اندازی بهتر و روحیه ی بهتری از امید و کامیابی. شما اینجایید تا جهان را غنی تر کنید، و اگر این وظیفه را فراموش کنید در واقع به خود لطمه زده اید (وودرو ویلسون)
13)نمونه و مثال اصلی ترین عامل در تاثیرگذاری بر دیگران نیست، تنها عامل است (البرت شوویتزر)
14)رهبران باید برای پیوند داشتن با سایرین به اندازه ی کافی به آنها نزدیک باشند، و درعین حال برای انگیزه بخشی به انها به اندازه کافی جـلوتر(جان سی مکس-ول)
15)از نشانه های عمده ی یک مرد بزرگ آن است که میداند چه موقع برای تحقق کارهای حیاتی، کارهای مهم را کنار بگذارد (براندون ساندرسون)
16)رهبری درباره ی عنوان و موقعیت و نمودار نیست، بلکه درباره ی یک زندگی اثرگذار بر دیگران است (جان سی مکس-ول)
17)شما باید با یک ایده، مشکل و یا خطایی که میخواهید تصحیحش کنید، بسـوزید. اگر از همان بدو امر به اندازه ی کافی مشتاق نباشید، هرگز به پیش نخواهید رفت (استیو جابز)
18)یک رهبر.. همچون یک شبان است. او در پشت گله میماند، میگذارد که چابک ترین ها جلوتر بروند بدون اینکه متوجه شوند در تمام راه از پشت سر در حال هدایت شدن بوده اند (نلسون ماندلا)
19)مسئول بودن گاهی به معنای گرفتن حال دیگران است! (کالین پاول)
20)آیا میدانید که یکی از بزرگترین مشکلات عصر ما اینست که از سوی مردمانی اداره میشویم که بیشتر به احساسات شان توجه میکنند تا افکار و ایده هایشان؟ (مارگارت تاچر)
21)یک رهبر سوداگر امید است (ناپلئون)
22)بهترین مدیر اجرایی کسی است که بهترین ها را برای آنچه میخواد انجام شود انتخاب میکند و آنقدر خود-داری بخرج میدهد که در حین انجام کارشان دخالتی نکند (تئودور روزوِلت)
23)من خودم را خاص و ویژه نمیبینم. من خودم را تنها دارای مسئولیتهایی بیشتر از دیگران میبینم. مردم از من میخواهند که کاری برایشان انجام داده و جوابها را داشته باشم (توپاک شکور)
24)اگر کسی را که کار خطایی انجام داده محکوم کرده اید، خود کار درست را انجام دهید. به محکوم کردن وی اهمیتی ندهید. او آنچه را که خواهد دید باور میکند، بگذارید موارد درست را ببینند (هنری دیوید توریو)
25)من نمیتوانم به کسی برای کنترل دیگران اعتماد کنم، که نمیتواند خود را کنترل کند (رابرت ای لی)

منبع: Inc.com

مترجم: مهرداد دستورانی

► نکاتی برای چشمگیر شدن رزومه تان
توصیه های رزومه ای که همواره نیاز خواهید داشت ◄

مطالب مرتبط
بنر